♦ دیفرانسیل جوش داده شده چیست؟ مزایا و معایب دیفرانسیل جوش داده شده

دیفرانسیل جوش داده شده چیست؟

  • 14 مرداد 1402
  • 0 نظر
  • admin

♥♥ بنابراین، برای کسی که به دریفت علاقه دارد، همه آنها به خوبی هدف دیفرانسیل جوش داده شده را درک می کنند. اما هر کسی که هرگز دریفت نمی کند، تفاوت جوشکاری شده واقعاً دشوار است. بنابراین اجازه دهید ما به شما معرفی کنیم که دیف جوش داده شده چیست و چگونه دیفرانسیل را جوش دهیم.

دیفرانسیل جوش داده شده چیست؟

به طور خلاصه، دیفرانسیل جوش داده شده اجازه می دهد تا هر دو چرخ عقب با سرعت یکسانی بچرخند. در عمق، چیزهای بیشتری برای دانستن وجود دارد. ما توضیح عمیق تری در مورد تفاوت جوش داده شده و اینکه دیف جوش داده شده چه می کند به شما خواهیم داد.

  نحوه شناسایی انواع فیوز خودرو

بیایید از یک دیفرانسیل معمولی شروع کنیم، چرخ داخل پیچ باید کمتر از چرخ بیرون بچرخد. از آنجایی که چرخ در بیرون فاصله بیشتری برای حرکت دارد، زیرا در سمت دور طولانی خودرو از گوشه قرار دارد. و در نهایت، چرخ بیرونی به چرخش بیشتری نسبت به چرخ داخلی نیاز دارد.

بنابراین پس از جوش دادن دیفرانسیل، محورها تقریباً به هم متصل می‌شوند و هر دو چرخ چرخش‌های مشابه یکدیگر انجام می دهند. حالا چرخ ها با یک سرعت از گوشه می چرخند. چرخ داخلی را وادار می کند تا به همان میزان چرخ بیرونی بچرخد. چرخ داخلی طوری از روی زمین می‌پرد که انگار در حال بازی کردن است. به این ترتیب ماشین با دیفرانسیل جوش داده شده بسیار متفاوت از اکثر ماشین‌های موجود در جاده حرکت می‌کند.

جوشکاری دیفرانسیل ممکن است مشکلات جدی زیادی ایجاد کند و لاستیک ها را سریعتر از حد معمول فرسوده کند. بنابراین قبل از تصمیم گیری در مورد جوشکاری یا عدم جوشکاری باید به دقت در نظر بگیرید. بیایید به عواقب جوشکاری دیفرانسیل نگاه کنیم!

اگر یک دیف را جوش دهید چه اتفاقی می‌افتد؟

مزایای دیفرانسیل جوش داده شده

رایج‌ترین مزیت دیفرانسیل این است که چرخ عقب خودرو سریع‌تر از چرخ داخلی در یک پیچ یا گوشه بچرخند. همانطور که می‌دانید، چرخش هر دو چرخ با سرعت یکسان باعث می‌شود که چرخ داخلی کشش را از دست داده و شروع به تیکاف می کند و انجام بیش فرمانی آسان‌تر شود.

علاوه بر این، دیفرانسیل جوشی در مقابل تکنولوژی لغزش محدود بسیار ارزان‌تر است و به شما امکان را می‌دهد راحت‌تر حرکت کنید. شما هنوز هم می توانید به راحتی با یک LSD دریفت کنید، اما بیشتر آنها فقط تحت مقدار معینی گشتاور قفل می شوند، که در خودروهای کم قدرت ممکن است دشوار باشد.

معایب دیفرانسیل جوش داده شده

علاوه بر این، اگر به کاری که قرار است انجام دهید توجه نکنید، مضرات جوشکاری دیفرانسیل جدی است. اول از همه، اگر این کار را اشتباه انجام دهید، آن را به یک نارنجک تبدیل می کنید که قطعاً چیز خوبی نخواهد بود.

ثانیاً، جوشکاری دیفرانسیل چرخش خودرو را دشوارتر می‌کند، به این معنی که گوشه‌های آهسته و سفت سر می خورند. اگر قرار است پارکینگ و دنده عقب زیاد انجام دهید، دیفرانسیل جوش داده شده ممکن است دردسر بزرگی برای خودروی شما باشد. علاوه بر این، اگر اشتباهی در دیفرانسیل انجام دهید، قطعات خودرو آسیب می بینند.

این چیزی است که باید قبل از جوشکاری دیفرانسیل در نظر داشته باشید. اگر در مورد کاری که قرار است انجام دهید مطمئن هستید. در انجام مراحل ما در مورد نحوه جوشکاری دیفرانسیل تردید نکنید. این به شما کمک می کند تا یک دیفرانسیل را به روش صحیح جوش دهید تا مطمئن شوید که ماشین خود را خراب نمی کنید.

چگونه یک دیفرانسیل را جوش دهیم؟

مرحله 1: برداشتن دیفرانسیل از ماشین

این اولین قدمی است که باید برای ایجاد دیفرانسیل جوش داده شده انجام دهید. اگر در جوشکاری دیفرانسیل تازه کار هستید، توصیه می شود در صورت بروز مشکل، دیفرانسیل دست دوم بخرید. یا شاید بخواهید آن را به دیفرانسیل باز برگردانید.

مرحله 2: تخلیه روغن و برداشتن محفظه

بعد از اینکه دیفرانسیل را از ماشین جدا کردید، مرحله بعدی تخلیه روغن و برداشتن محفظه است. مطمئن شوید که دیفرانسیل را از قبل تمیز کرده اید زیرا کمی کثیفی می تواند به کل فرآیند شما آسیب برساند. برای این کار می توانید از پاک کننده ترمز استفاده کنید.

مرحله 3: جوش دیفرانسیل

بنابراین شما قبلاً دیفرانسیل را از ماشین جدا کرده اید، فرآیند تخلیه روغن و برداشتن محفظه کامل شده است. اکنون زمان جوشکاری دیفرانسیل است. موثرترین راه برای انجام این کار این است که از گوشه هایی که چرخ دنده های عنکبوتی به هم می رسند شروع کنید. با انجام این کار، فولاد بیشتری متصل می شود و آن را به جوش محکم تری تبدیل می کند. شخص دیگری به سادگی دیفرانسیل را در جایی که چرخ دنده ها به هم می رسند جوش می دهد و آن جوش کامل است.

مرحله 4: تمیز کردن

آخرین مرحله جوشکاری تمیز کردن قبل از نصب دیفرانسیل در ماشین شما است. بنابراین تمیز کنید و مطمئن شوید که داخل آن کثیفی نیست.

خلاصه

پیروی از این چهار مرحله در مورد نحوه جوشکاری دیفرانسیل آسان است و نتیجه کارآمد است. علاوه بر مزیت تفاوت های جوش داده شده مانند نگه داشتن هر دو چرخ عقب خودرو سریعتر از چرخ داخلی در یک پیچ یا گوشه می چرخد. این احتمال وجود دارد که ماشین شما آسیب زیادی ببیند. بنابراین همانطور که توصیه کردیم، قبل از شروع به انجام آن، مزایا و معایب دیفرانسیل جوشکاری شده را در نظر بگیرید.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

آیا ورودی هوای سرد واقعاً کار ساز است؟

◍ برخی از رانندگان در مورد اینکه آیا ورودی هوای سرد عملکرد خودرو را بهبود می بخشد یا خیر، تردید […]

نحوه تعویض پایانه های باتری در 7 مرحله ساده

☆ باتری ها جزء ضروری هر خودرو هستند و پایانه های باتری به عنوان پل بین باتری و شارژر باتری […]

بهترین چراغ های جلو برای رانندگی در شب

✔ رانندگی با نور کم و یا بدون نور مشکل است حتی باتجربه‌ترین راننده‌ها نیز در جاده‌ای که هیچ منبع […]

چه مدت می توانید با لاستیک وصله شده رانندگی کنید؟

✍ مسیر زندگی پر از شگفتی است و همینطور جاده هایی که در شهرها و حومه شهرها طی می کنید. […]

آیا باید ماشین جدید را واکس بزنید؟

✎ گیج کننده ترین سوال برای صاحبان خودروهای جدید این است که “آیا ماشین جدید را واکس بزنیم یا نه”. […]

4 علت اصلی لرزش فرمان

♣ از لرزش فرمان هنگام رانندگی اذیت می شوید؟ این یکی از رایج ترین مشکلاتی است که رانندگان از آن […]

تعویض دنده بدون کلاچ – چگونه در ماشین دستی کار می کند؟

◈باید بدانید که کلاچ چه نقشی حیاتی در عملکرد گیربکس دستی ایفا می کند. عملکرد آن کمک به تعویض دنده […]

صدای کلیک هنگام چرخش خودرو نشانه چیست

◈ هر صدایی غیر از وزوز آشنای موتور خبر خوبی برای صاحبان خودرو نیست. در مورد صدای ترکیدن هنگام چرخاندن […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه