✔ چه مدت می توانید با لاستیک وصله شده رانندگی کنید آیا لاستیک پنچر گیری شده ایمن است✔

چه مدت می توانید با لاستیک وصله شده رانندگی کنید؟

  • 14 مرداد 1402
  • 0 نظر
  • admin

✍ مسیر زندگی پر از شگفتی است و همینطور جاده هایی که در شهرها و حومه شهرها طی می کنید. هر راننده ای می داند که مهم نیست چقدر با دقت رانندگی می کند، غیرمنتظره ترین اتفاق، ممکن است رخ دهد. مشکلات لاستیک رایج است و ممکن است به جای تعویض گاهی اوقات لازم باشد آن را وصله کنید. چه مدت می توانید با لاستیک وصله شده رانندگی کنید؟

پنچری یا پنچر شدن لاستیک رایج ترین مشکلی است که روی لاستیک تأثیر می گذارد. شما ممکن است با احتیاط از تصادفات فاجعه آمیز جلوگیری کنید، اما نمی توانید از فرسوده شدن لاستیک ها جلوگیری کنید که این امر مستلزم تعمیر و وصله است. آیا لاستیک های وصله شده ایمن هستند؟ وصله لاستیک چقدر دوام می آورد؟ پاسخ خود را در زیر دریافت کنید.

وصله زدن چیست و چگونه انجام می شود؟

وصله زدن روشی برای رفع لاستیک پنچر شده با مهر و موم کردن سوراخ لاستیک با یک وصله است.

  نحوه شناسایی انواع فیوز خودرو

برای آب بندی لاستیک پنچر شده، روش درست این است که پارگی را پیدا کرده و آن را با محلول آب صابون پاک کنید. یا ممکن است آن را درون یک مخزن آب نگه دارید و به دنبال حباب های هوا بگردید.

سپس ناحیه بریده شده یا سوراخ شده با یک اسکراپر یا ابزار صاف کننده و محلول تمیزکننده آماده می شود تا برای اتصال با وصله تعمیری مناسب شود.

یک سیمان ولکانیزه در زیر وصله و روی آستر داخلی تایر اعمال می شود. پچ را روی سوراخ قرار دهید و اطراف آن را بخیه بزنید. همچنین می توانید قبل از نصب لاستیک روی رینگ، پچ را رول کرده و با درزگیر بپوشانید.

تایرهایی که به درستی وصله شده اند عمر طولانی تری خواهند داشت. به یاد داشته باشید که اگر سوراخ روی دیواره جانبی یا نواحی مجاور آن باشد، نمی‌توانید لاستیک را با وصله درست کنید.

چه مدت می توانید با لاستیک وصله شده رانندگی کنید؟

طول عمر یک تایر هدف وصله است و هر صاحب خودرو باید بداند که آیا وصله زدن در درازمدت برای آنها مفید است یا خیر.

وصله های لاستیک چقدر دوام می آورند؟ اگر یک فرد باتجربه و ماهر یک لاستیک را وصله کند، می توانید انتظار داشته باشید که طول عمر آن از لاستیک اصلی بیشتر شود.

وصله فقط چند دلار هزینه دارد و از این رو، در مقایسه با تعویض لاستیک، سرمایه گذاری ارزشمندی محسوب می شود. با این حال، اگر لاستیک فرسوده ای دارید، جایگزین کردن آن امن تر از انتخاب وصله است.

آیا رانندگی با لاستیک وصله شده ایمن است؟

اگر نگران ایمنی خود هستید، به یاد داشته باشید که لاستیک های دارای وصله بهتر و ایمن تر از لاستیک پنچر هستند. پنچر شدن لاستیک باعث ناراحتی رانندگان می شود و لذت یک سفر دلپذیر را از بین می برد. وصله یک روش ترجیحی برای مراقبت از لاستیک های پنچر است.

آیا از رانندگی با لاستیک وصله دار می ترسید؟نگران نباشید. بدون توجه به اینکه جاده چقدر صخره ای یا ناهموار است، رانندگی با لاستیک وصله ای ایمن است. با این حال، اگر عاشق سرعت گرفتن در بزرگراه هستید، بهتر است تایر را تعویض کنید. فقط با رعایت محدودیت سرعت توصیه شده می توانید ایمن رانندگی کنید.

پیشنهادات حرفه ای در مورد وصله لاستیک

قبل از اینکه تصمیم بگیرید که لاستیک را وصله کنید یا نه، این نکات مفید را بخوانید. پیروی از آنها به شما کمک می کند از اشتباهات در طول تعمیر جلوگیری کنید و در جاده ایمن بمانید.

. مدت زمانی که می توانید با لاستیک وصله دار رانندگی کنید به تعداد دفعاتی که لاستیک را وصله کرده اید بستگی دارد. به گفته متخصصان خودرو، شما نباید یک تایر را بیش از سه بار بازپخت کنید، زیرا هر یک سوم قطر لاستیک را یک بار وصله می کنید.

. روی ناحیه ای که قبلاً وصله شده است وصله نکنید. وصله های همپوشانی به هیچ وجه ایمن نیستند و در چنین مواقعی باید به سراغ تعویض لاستیک رفت.

. از وصله زدن روی دیواره ها و شانه ها خودداری کنید. وصله به اندازه کافی قوی و بادوام نیست که بتواند ناحیه را در حین حرکت با سرعت بالا نگه دارد.

. اندازه بریدگی یا پنچری که به تایر شما آسیب رسانده است را تعیین کنید. وصله کردن بهترین راه حل فقط برای سوراخ های ¼ اینچ یا کمتر است.

. اگر می خواهید لاستیک خود را وصله کنید، دستورالعمل ارائه شده به همراه کیت را دنبال کنید. با این حال، اگر کاملاً بی تجربه هستید، باید به یک مکانیک حرفه ای اجازه دهید تا لاستیک را بررسی کند. یک کار تعمیر نادرست ممکن است بعداً دلیل تصادف شدید باشد.

نتیجه

وصله به لاستیک جان تازه ای می بخشد و با توجه به گران بودن لاستیک های نو، مقدار زیادی پول صرفه جویی می کند. این می تواند در مواقع اضطراری نجات دهنده باشد زیرا یک وصله می تواند هم سوراخ های کوچک و هم فوران ناشی از هر جسم تیز را مسدود کند. یک کیت وصله ارزان است و می توانید هزینه آن را به راحتی جبران کنید زیرا طول عمر لاستیک را افزایش می دهد.

چه مدت می توانید با لاستیک وصله شده رانندگی کنید؟ اگر به درستی از لاستیک مراقبت کنید و با افزایش سرعت نسبت به وسیله نقلیه خشن نباشید، سالها دوام خواهد داشت. همچنین، اگر توسط یک فرد حرفه ای انجام شود، تعمیر طولانی خواهد بود.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

آیا ورودی هوای سرد واقعاً کار ساز است؟

◍ برخی از رانندگان در مورد اینکه آیا ورودی هوای سرد عملکرد خودرو را بهبود می بخشد یا خیر، تردید […]

نحوه تعویض پایانه های باتری در 7 مرحله ساده

☆ باتری ها جزء ضروری هر خودرو هستند و پایانه های باتری به عنوان پل بین باتری و شارژر باتری […]

بهترین چراغ های جلو برای رانندگی در شب

✔ رانندگی با نور کم و یا بدون نور مشکل است حتی باتجربه‌ترین راننده‌ها نیز در جاده‌ای که هیچ منبع […]

دیفرانسیل جوش داده شده چیست؟

♥♥ بنابراین، برای کسی که به دریفت علاقه دارد، همه آنها به خوبی هدف دیفرانسیل جوش داده شده را درک […]

آیا باید ماشین جدید را واکس بزنید؟

✎ گیج کننده ترین سوال برای صاحبان خودروهای جدید این است که “آیا ماشین جدید را واکس بزنیم یا نه”. […]

4 علت اصلی لرزش فرمان

♣ از لرزش فرمان هنگام رانندگی اذیت می شوید؟ این یکی از رایج ترین مشکلاتی است که رانندگان از آن […]

تعویض دنده بدون کلاچ – چگونه در ماشین دستی کار می کند؟

◈باید بدانید که کلاچ چه نقشی حیاتی در عملکرد گیربکس دستی ایفا می کند. عملکرد آن کمک به تعویض دنده […]

صدای کلیک هنگام چرخش خودرو نشانه چیست

◈ هر صدایی غیر از وزوز آشنای موتور خبر خوبی برای صاحبان خودرو نیست. در مورد صدای ترکیدن هنگام چرخاندن […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه