👈 نحوه شناسایی انواع فیوز خودرو، روش صحیح تعویض فیوزها

نحوه شناسایی انواع فیوز خودرو

  • 22 خرداد 1402
  • 0 نظر
  • admin

📝 آیا مشکلات الکتریکی در ماشین خود دارید؟ احتمالاً باید فیوزها را بررسی کنید. هر زمان که مشکل برق مانند چشمک زدن چراغ داخلی باشد و یا رادیو به درستی کار نمی کند،ممکن است دلیل آن  فیوزهای سوخته باشد. فیوز خودرو انواع مختلفی دارد و برای بررسی و نصب مجدد باید با آنها آشنا شوید. برای یادگیری نحوه تشخیص درجه بندی آمپر یا ولتاژ مختلف فیوزهای اتومبیل خود، ادامه مطلب را بخوانید.

انواع فیوز خودرو

فیوزها به طور منحصر به فردی برای جذب جریان اضافه در یک سیستم الکتریکی سیم‌کشی می‌شوند. به عبارت دیگر، این وسایل ایمنی کوچک از تجهیزات وسیله نقلیه شما در برابر جریان بیش از حد برق محافظت کنند.

  دلایل وجود روغن در مخزن خنک کننده و عیب یابی آن (مخلوط شدن آب و روغن خودرو)

این محافظ های مدار در رنگ ها، شکل ها و اندازه های مختلف تولید می شوند. فیوزها از ولتاژ 32 ولت تا 80 ولت همراه با درجه آمپر 0.5 تا 500 درجه بندی می شوند. آنها به طور گسترده در اتومبیل ها، کامیون ها، اتوبوس ها و وسایل نقلیه سنگین استفاده می شوند. فیوزهای خودرو در مقایسه با فیوزهای مورد استفاده در سایر سیستم های الکتریکی دارای ولتاژ پایین تری هستند.

Low Profile Mini، Mini، Micro-2 و ATO انواع فیوزهای اصلی مورد استفاده در خودروهای مدرن هستند. محبوب ترین فیوزها در این میان فیوزهای Mini هستند. فیوزهای خودرو دقیقاً با توجه به درجه ولتاژ، از ولتاژ پایین 12 ولت تا حداکثر 42 ولت کد رنگی دارند. همچنین، مکان آنها در هر وسیله نقلیه فرق دارد

مدارها می توانند برای مشکلات جزئی و عمده شکسته شوند. در هر صورت، فیوزها باید با دقت مورد استفاده قرار گیرند. برخی افراد می گویند عیب یابی و تعویض فیوزها سخت نیست. با این حال، اگر دانش کافی در مورد کیت های سیم خودرو ندارید، به شما توصیه می کنیم که به یک مکانیک ماهر مراجعه کنید.

متخصصان خودرو هشدار می‌دهند که نصب اشتباه می‌تواند باعث شود فیوزها بارها و بارها منفجر شوند که می‌تواند به خودرو شما آسیب‌های زیادی برساند. در بدترین حالت ممکن است با آتش سوزی روبرو شوید.

4 راه برای شناسایی فیوز خودرو

روش های زیر می تواند به شما کمک کند تا انواع فیوز خودروی خود را پیدا کنید. قبل از بررسی، موتور را خاموش کرده و کلید را از شیار سوییچ خارج کنید.

1.پانل فیوز را پیدا کنید.

برای شروع، باید جعبه فیوز را در ماشین خود پیدا کنید. ممکن است چندین جعبه فیوز وجود داشته باشد، اما اکثر خودروها دارای دو جعبه هستند. احتمالا یکی را زیر داشبورد و دیگری را زیر کاپوت خواهید یافت.

نکته: برای تشخیص پنل فیوز، نماد فیوز یا صاعقه را جستجو کنید.

پس از پیدا کردن جعبه فیوز، درب آن را باز کنید. در داخل آن فیوزهای رنگارنگ مختلف را خواهید دید. حالا به درب دقت کنید. در آنجا باید نموداری با عملکرد فیوزها و آمپرهای اختصاص داده شده آنها وجود داشته باشد.

نمودار به احتمال زیاد در قسمت داخلی درب جعبه فیوز قرار دارد. اگر نموداری را نمی بینید، به مرحله بعدی بروید.

2.دفترچه راهنمای خودرو را بررسی کنید.

برای شناسایی انواع فیوز خودرو می توانید دفترچه راهنمای خودرو خود را بررسی کنید. وقتی ماشین را از نمایندگی خریدید، دفترچه راهنما باید همراه آن باشد.

هنگامی که دفترچه راهنما را دارید، آن را به طور کامل برای «فیوز» در فهرست جستجو کنید. در آنجا جزئیات آمپراژ فیوزهای خودرو را دریافت خواهید کرد.

گاهی اوقات، ممکن است در نهایت دفترچه راهنمای خودرو را گم کنید. می توانید از فروشنده ماشین بخواهید که یک دفترچه جدید تهیه کند. در غیر این صورت، با قرار دادن مارک و مدل ماشین خود در اینترنت به صورت آنلاین جستجو کنید. برخی از وب‌سایت‌ها وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند دفترچه راهنمای کاربر را به صورت رایگان دانلود کنید.

3.فیوزها را بیرون بیاورید.

درجه بندی فیوزها ممکن است روی آنها حک شده باشد. بسیاری از خودروها دارای فیوز کش زیر پوشش جعبه فیوز هستند. وقتی به فیوزهای ماشین خود رسیدید، آنها را به دقت بیرون بیاورید و علامت های روی فیوزها را بررسی کنید تا نوع صحیح آن را پیدا کنید. با این حال، در همه فیوزها همه اطلاعات را روی آنها حک نمی کنند.

4.یک جستجوی آنلاین انجام دهید.

اگر اطلاعاتی در مورد فیوزها وجود ندارد، می توانید یک جستجوی آنلاین سریع انجام دهید. می توانید نوع فیوز و درجه آمپر را قرار دهید. شما به احتمال زیاد تمام اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت خواهید کرد. همچنین، امکان جستجوی فیوزهای مناسب با مدل خودروی شما وجود دارد.

برای یافتن نوع صحیح بدون هیچ اشتباهی، تصاویر انواع فیوزهای رایج خودرو را پرینت بگیرید و با فیوزهای واقعی که در خودرو دارید مقایسه کنید.

جمع بندی

قبل از اینکه بتوانید به تعویض و نصب مجدد آنها اقدام کنید، شناسایی انواع فیوزهای صحیح، ضروری است. علاوه بر آن، برخی از دانش اولیه مکانیزم خودرو شما را از رفتن به مکانیکی نجات می دهد. اکنون دانش راه حل های قابل اجرا را در اختیار دارید. اگر ترتیب مراحل شناسایی را حفظ کنید، روش ها مفید خواهند بود.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

آیا ورودی هوای سرد واقعاً کار ساز است؟

◍ برخی از رانندگان در مورد اینکه آیا ورودی هوای سرد عملکرد خودرو را بهبود می بخشد یا خیر، تردید […]

نحوه تعویض پایانه های باتری در 7 مرحله ساده

☆ باتری ها جزء ضروری هر خودرو هستند و پایانه های باتری به عنوان پل بین باتری و شارژر باتری […]

بهترین چراغ های جلو برای رانندگی در شب

✔ رانندگی با نور کم و یا بدون نور مشکل است حتی باتجربه‌ترین راننده‌ها نیز در جاده‌ای که هیچ منبع […]

دیفرانسیل جوش داده شده چیست؟

♥♥ بنابراین، برای کسی که به دریفت علاقه دارد، همه آنها به خوبی هدف دیفرانسیل جوش داده شده را درک […]

چه مدت می توانید با لاستیک وصله شده رانندگی کنید؟

✍ مسیر زندگی پر از شگفتی است و همینطور جاده هایی که در شهرها و حومه شهرها طی می کنید. […]

آیا باید ماشین جدید را واکس بزنید؟

✎ گیج کننده ترین سوال برای صاحبان خودروهای جدید این است که “آیا ماشین جدید را واکس بزنیم یا نه”. […]

4 علت اصلی لرزش فرمان

♣ از لرزش فرمان هنگام رانندگی اذیت می شوید؟ این یکی از رایج ترین مشکلاتی است که رانندگان از آن […]

تعویض دنده بدون کلاچ – چگونه در ماشین دستی کار می کند؟

◈باید بدانید که کلاچ چه نقشی حیاتی در عملکرد گیربکس دستی ایفا می کند. عملکرد آن کمک به تعویض دنده […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه