آیا باید ماشین جدید را وکس بزنیم یا نه . مراحل واکس زدن خودرو

آیا باید ماشین جدید را واکس بزنید؟

  • 13 مرداد 1402
  • 0 نظر
  • admin

✎ گیج کننده ترین سوال برای صاحبان خودروهای جدید این است که “آیا ماشین جدید را واکس بزنیم یا نه”. برخی از متخصصان خودروسازی مشتاق به شما توصیه می کنند که به محض اینکه ماشین جدید خود را به خانه می برید، ماشین را واکس بزنید. برعکس، برخی به شما توصیه می کنند که فورا آن را واکس نزنید، اما بهتر است چند ماه صبر کنید. بنابراین آیا می توانید یک ماشین جدید را فورا واکس بزنید؟ پاسخ را در زیر بیابید.

اپیلاسیون ماشین چیست

اپیلاسیون ماشین به معنای پوشش دادن به ماشین شما برای جلوگیری از آسیب دیدن رنگ ماشین شما است. اپیلاسیون به این معنی است که یک لایه نازک از موم را روی رنگ ماشین خود بمالید، اجازه دهید کمی سفت شود و سپس آن را با یک حوله صاف کنید. بعد از اینکه واکس را از ماشین جدا کردید، روکش محافظ باقی می ماند و ظاهر بهتری به ماشین شما می بخشد

فرآیند پوشش دهی را می توان با دست یا بافر انجام داد و شما به عنوان صاحب خودرو می توانید آن را به تنهایی انجام دهید زیرا انجام آن آسان است. اما شما همچنین می توانید ماشین خود را به مکانیکی ببرید، متخصصان آنجا می توانند به شما کمک کنند تا بدون هیچ اشتباهی این کار را انجام دهید. در حال حاضر، بیایید به سؤال دشوار “آیا ماشین جدید را واکس بزنید” برویم.

آیا باید ماشین جدید را واکس بزنید؟

برگردیم به سوال پیش رو، چه زمانی یک ماشین جدید را واکس بزنیم یا چه مدت باید قبل از واکس زدن ماشین جدید صبر کنم؟ پاسخ مستقیم این است که برای واکس زدن یک ماشین جدید نیازی نیست که تا زمانی که برای انجام آن آماده هستید، مجبور باشید منتظر بمانید. این بدان معناست که پاسخ این سوال که باید یک ماشین جدید را واکس بزنید بله است و باید فوراً این کار را انجام دهید یا توسط دتیل‌گران حرفه‌ای واکس بزنید. ببینید، باید به خاطر داشته باشید، حتی اگر یک ماشین کاملاً نو است، این بدان معنا نیست که در معرض هیچ گونه فرسودگی قرار نگرفته است.

  مکانیسم باتری لیتیوم یون و مزایای این نوع باتری

پس چرا وقتی می‌پرسید «آیا ماشین جدید را باید واکس بزنید» پاسخ منفی می‌دهد؟ چون در گذشته درست بود. به دهه 1980 و قبل از آن، لایه داخلی رنگ روی خودروهای جدید تا چند ماه پس از فروش واقعی خودرو خشک نمی شد. رنگ ماشین قبل از شستن و واکس زدن به زمان نیاز داشت تا به درستی سفت شود (در اثر حرارت) در غیر این صورت ممکن است کار رنگ را به هم بریزد. بنابراین، هرکسی که در آن زمان خودرو می‌خرید، باید حداقل ۲ تا ۳ ماه صبر می‌کرد تا رنگ خودرو کاملا خشک شود.

امروزه، از سال 1980 تا کنون، پیشرفت های رنگ آمیزی و پاشش خودرو باعث شده تا خودروی جدید شما با پوشش جدیدی از رنگ که قبلاً در کارخانه عمل کرده وخشک شده است، وارد بازار شود. فرآیند پوشش دهی ماشین جدید را می توان در اسرع وقت انجام داد. در واقع، بیشتر مکانیک‌ها شما را تشویق می‌کنند که خودروی جدید خود را بلافاصله پس از تحویل گرفتن واکس بزنید تا فوراً از خودروی خود در برابر عناصر محافظت کنید.

ماشین را چند وقت یک بار میتوانید واکس بزنید؟

پس آیا باید ماشین جدید را واکس بزنید؟ بله! اما هر چند وقت یکبار می توانید ماشین جدید خود را واکس بزنید؟ پاسخ متفاوت است اما به طور کلی. شما می توانید ماشین جدید خود را 2 بار در سال واکس بزنید. زمان مناسبی برای یک ماشین جدید است تا از محو شدن رنگ جلوگیری کند. بنابراین هر ماشینی که زمان زیادی پارک کرده باشد، 2 بار کافی است. اما برای خودرویی که بیشتر در معرض عوامل خارج از منزل قرار دارد، باید خودروی خود را هر 3 یا 4 ماه یکبار واکس بزنید.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که محصول پوشش دهی می تواند بر تعداد دفعات واکس زدن خودرو در یک سال تأثیر بگذارد. اگر محصول برای رنگ ماشین شما مناسب است، واکس زدن بیشتر از این مقدار احتمالاً به ماشین شما آسیب نمی رساند، اما لازم نیست.

عنصر دیگری که بر روند اپیلاسیون تأثیر می گذارد دما است. دمای ایده آل برای واکس زدن ماشین جدید 16 تا 27 درجه سانتی گراد است. بنابراین در تابستان، برای جلوگیری از گرما، می توانید ماشین خود را صبح واکس بزنید. در زمستان، می توانید ماشین خود را بعد از ظهر واکس بزنید تا احتمالاً واکس خوب کار کند.

چگونه ماشین را واکس بزنیم

بیایید به نحوه واکس زدن ماشین بپردازیم. همانطور که می خواهید ماشین را واکس بزنید. ما به شما 4 روش ساده و گام به گام برای پوشش دهی آن را معرفی می کنیم.

مرحله 1: شستن ماشین

نکته مهمی که قبل از واکس زدن ماشین باید به خاطر داشته باشید این است که واکس را روی سطح کثیف ماشین نمالید. به همین دلیل است که قبل از واکس زدن باید ماشین را بشویید. قبل از اینکه به مرحله بعدی بروید، کل ماشین خود را بشویید و بگذارید کاملا خشک شود. شما فقط می توانید از صابون و آب ملایم استفاده کنید و ماشین خود را کاملا تمیز کنید. در مورد نوع مومی که می خواهید استفاده کنید مطمئن شوید. تمام ابزارها و محصولات را در دسترس داشته باشید تا فرآیند واکس زدن به راحتی انجام شود.

مرحله 2: بررسی آسیب رنگ قبل از موم را انجام دهید

در صورتی که ماشین شما کهنه شده باشد و رنگ آسیب دیده باشد ، ممکن است نیاز به مالش یا سنباده باشد. با رنگ آمیزی ماشین خود برای نقاط خاص، سطح را آماده کنید. مطمئن شوید که از بهترین محصولات تعمیر خراش استفاده می کنید تا سطح ماشین خود را برای مرحله بعدی آماده کنید. هنگامی که سطح ماشین شما یکنواخت شد، آماده استفاده از واکس هستید.

مرحله 3: اعمال واکس

انواع مختلفی از وکس در بازار موجود است. انتخاب محصول مناسب برای ماشین شما مهم است. اسپری موم، رنگ، خمیر، و اشکال دیگر وجود دارد. به دنبال جایگزین ارزان نباشید. محصول گران قیمت همیشه ارزشش را دارد . اپلیکاتور همراه با موم را بگیرید و مقداری موم روی آن قرار دهید. دستورالعمل مقداری را که باید در نظر بگیرید روی اپلیکاتور بخوانید. همچنین می توانید از اسفنج برای اعمال واکس به طور یکنواخت استفاده کنید.

مرحله 4: برداشتن واکس

پس از چند دقیقه، واکس کمی خشک می شود. بنابراین اکنون می توانید وکس را بردارید. انگشت خود را روی موم بمالید و ببینید که آیا شفاف می شود یا خیر. اگر شفاف شد، پس نشانه آن است که باید موم را پاک کنید. می توانید با همان حرکات دایره ای از پارچه میکروفیبر برای حذف موم استفاده کنید. اجازه ندهید تجمع بیش از حد روی پارچه برود و از طرف دیگر آن برای تمیز کردن محتوای اضافی استفاده کنید.

نکاتی برای شستن و واکس زدن ماشین جدید

به عنوان یک خودروی جدید، می خواهید بیشتر از آن محافظت کنید، بنابراین به شستن مکرر خودرو ادامه دهید. این کمک می کند تا زباله هایی که می توانند خراشیده شوند و به بدنه خودروی شما آسیب وارد کنند و آن را در معرض شرایط زنگ زدگی قرار دهند، از بین ببرید. به خصوص اگر در منطقه ای زندگی می کنید که برف زیادی می بارد زیرا نمک موجود در جاده می تواند برای رنگ آمیزی خودروی شما بسیار مضر باشد.

همانطور که قبلا ذکر کردیم، از حرکت دایره ای برای اعمال واکس یا حتی حذف واکس استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که نباید روی هیچ سطح پلاستیکی خارجی مانند چراغ جلو واکس بزنید.

شستن ماشین خود را به تاخیر نیندازید زیرا دوباره کثیف می شود. کثیفی و مواد شیمیایی که در داخل رنگ خودرو نفوذ می کنند باعث از بین رفتن رنگ می شود. پس برای شستن ماشین خود منتظر نمانید تا تابستان فرا برسد. به همین ترتیب وقتی ما اصرار داریم که جواب «آیا ماشین جدید را واکس بزنید»، باید ماشین خود را مرتب بشویید.

بلافاصله پس از پیدا کردن خراش ها آنها را برطرف کنید. خط و خش می تواند مشکلات جدی مختلفی را برای خودروی شما به همراه داشته باشد و به دلیل این خراش ها باید هزینه زیادی بپردازید.در صورت مشاهده هرگونه خط و خش، فوراً آن را برطرف کنید تا ماشین شما تا حد امکان براق شود.

نتیجه

آیا باید ماشین جدید را واکس بزنید؟ بله، شما باید، و باید آن را به طور منظم بشویید تا مطمئن شوید که رنگ ماشین شما در واکس زدن خوب به نظر می رسد.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

آیا ورودی هوای سرد واقعاً کار ساز است؟

◍ برخی از رانندگان در مورد اینکه آیا ورودی هوای سرد عملکرد خودرو را بهبود می بخشد یا خیر، تردید […]

نحوه تعویض پایانه های باتری در 7 مرحله ساده

☆ باتری ها جزء ضروری هر خودرو هستند و پایانه های باتری به عنوان پل بین باتری و شارژر باتری […]

بهترین چراغ های جلو برای رانندگی در شب

✔ رانندگی با نور کم و یا بدون نور مشکل است حتی باتجربه‌ترین راننده‌ها نیز در جاده‌ای که هیچ منبع […]

دیفرانسیل جوش داده شده چیست؟

♥♥ بنابراین، برای کسی که به دریفت علاقه دارد، همه آنها به خوبی هدف دیفرانسیل جوش داده شده را درک […]

چه مدت می توانید با لاستیک وصله شده رانندگی کنید؟

✍ مسیر زندگی پر از شگفتی است و همینطور جاده هایی که در شهرها و حومه شهرها طی می کنید. […]

4 علت اصلی لرزش فرمان

♣ از لرزش فرمان هنگام رانندگی اذیت می شوید؟ این یکی از رایج ترین مشکلاتی است که رانندگان از آن […]

تعویض دنده بدون کلاچ – چگونه در ماشین دستی کار می کند؟

◈باید بدانید که کلاچ چه نقشی حیاتی در عملکرد گیربکس دستی ایفا می کند. عملکرد آن کمک به تعویض دنده […]

صدای کلیک هنگام چرخش خودرو نشانه چیست

◈ هر صدایی غیر از وزوز آشنای موتور خبر خوبی برای صاحبان خودرو نیست. در مورد صدای ترکیدن هنگام چرخاندن […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه