« 4 علت اصلی لرزش فرمان و راه های برطرف کردن لرزش فرمان و خودرو»

4 علت اصلی لرزش فرمان

  • 11 مرداد 1402
  • 0 نظر
  • admin

♣ از لرزش فرمان هنگام رانندگی اذیت می شوید؟ این یکی از رایج ترین مشکلاتی است که رانندگان از آن شکایت می کنند. گاهی اوقات، فرمان با سرعت زیاد می لرزد یا ممکن است هر زمانی باشد که وسیله نقلیه به جلو حرکت می کند. به یاد داشته باشید، اگر در یک روز در بزرگراه رانندگی می کنید و لرزش فرمان را احساس می کنید، نشانه آسیبی است که می تواند ناشی از سیستم شاسی یا لاستیک های آسیب دیده باشد. مقاله زیر به شما کمک می کند تا بفهمید چه چیزی باعث این مشکل می شود.

بیان لرزش فرمان

فرمان بسیار مهم است، بنابراین هر گونه مشکل در این بخش نیز به طور بالقوه خطر تصادف را به همراه خواهد داشت. در داخل میل فرمان یک محور ساخته شده از فلز به نام دوک قرار دارد. اسپیندل وظیفه انتقال نیرو را از فرمان به قفسه و دنده یا مکانیزم فرمان هر زمان که راننده نیرو را به فرمان وارد کند، بر عهده دارد. هنگام رانندگی در جاده، فرمان باید در خیابان (هموار، صاف) و خارج از شهر (جاده ناهموار) صاف و ثابت باشد.

علائمی مانند لبه ماشین خمیده یا نامتعادل، گم شدن مهره، پیچ نردبان فرمان، معمولاً فرمان را کامل می لرزاند، معمولاً لرزش فرمان هنگام ترمزگیری ناشی از دلایل دیگر مانند ترمزهای دیسکی یا کاسه ای است. (ترمزهای کاسه ای، ترمزهای معمولی) نامتعادل هستند.

علل لرزش فرمان

چندین قطعه خودرو می تواند دارای مشکل باشد و تشخیص مشکل می تواند زمان بر باشد. برای صرفه جویی در زمان می توانید مستقیماً قطعات زیر را بررسی کنید. به یاد داشته باشید که نادیده گرفتن مشکل برای مدت طولانی می تواند منجر به سایش و پارگی زودرس عناصر مختلف شود.

1.لاستیک های نامناسب

این یکی از رایج ترین دلایل لرزش فرمان است. علامت این مشکل لرزش چرخ ها در حدود 50 مایل در ساعت و بدتر شدن در حدود 60 مایل در ساعت است. با این حال، با افزایش سرعت کاهش می یابد. بهترین راه برای جلوگیری از آن این است که به طور منظم لاستیک ها را از نظر باد کردن و تراز صحیح بررسی کنید.

2.چرخ های نامتعادل

لاستیک های نامناسب، آسیب دیده و بی کیفیت می توانند منجر به عدم تعادل چرخ ها شوند. وقتی اتفاق می افتد باعث لرزش بیش از حد فرمان و گاهی کل ماشین می شود! لاستیک های کم پروفیل با آج های ناهموار احتمالاً در بیشتر موارد علت مشکل هستند. با این حال، یک سیستم تعلیق سبک وزن نیز می تواند دلیل آن عدم تعادل چرخ ها با وزنه های تعادل باشد. نگران‌کننده‌تر این است که نادیده گرفتن آن منجر به آسیب به پایه‌ها، گیره ها، آج و تعدادی دیگر از قسمت‌های سیستم تعلیق و فرمان می‌شود.

3.مسائل تعلیق

هنگامی که فرمان در سرعت های بالا می لرزد یا زمانی که سرعت خاصی را حفظ می کنید، می تواند مشکل سیستم تعلیق باشد. سیستم تعلیق را به طور کامل بررسی کنید زیرا این لرزش معمولاً از قطعات خورده شده، پلوس های فرسوده، اتصالات شل و عدم تعادل میل فرمان رخ می دهد.

4.مشکلات ترمز

بسیاری از مشکلات ترمز می تواند باعث لرزش فرمان شود. اگر هنگام کاهش سرعت، خودرو تکان می‌خورد، باید دیسک‌های ترمز، شل بودن اتصالات، پلوس های آسیب‌دیده و لنت‌های ترمز فرسوده را بررسی کنید. بدیهی است که ممکن است مشکلات ترمز دیگری وجود داشته باشد که می تواند علائم را ایجاد کند. از طرف دیگر، اگر لرزش در زمان فشار دادن پدال ترمز ایجاد شود، باید به روتورهای ترمز نگاه کنید. کالیپر ترمز قسمت دیگری برای بررسی زمان لرزش فرمان در سرعت های بالا است. هر چه سریعتر رانندگی کنید، لرزش بدتر می شود و در زمان توقف خودرو بوی سوختگی خواهد گرفت.

غلبه بر مشکل لرزش فرمان

شما باید قطعات زیر را برای کنترل علل لرزش فرمان، اطمینان از ایمنی و راحتی هنگام رانندگی بررسی کنید.

1.لاستیک سه پایه را بررسی کنید

سه پایه لاستیکی یکی از عوامل لرزش فرمان هنگام حرکت است. در صورت استفاده طولانی مدت، لنت های لاستیکی داخل سه پایه فرسوده شده و باعث حرکت خودرو می شود و یا موتور ضربه های جزئی به شاسی وارد می کند. این باعث ایجاد لرزش فرمان می شود. برای تست پایه دستک موتور و سه پایه لاستیکی خود، بهتر است خودروی خود را به یک گاراژ حرفه ای ببرید. آنها تجهیزات کافی برای شناسایی دستک موتور و قطعات مربوط به آن را دارند که نیاز به تعویض یا تعمیر دارند.

2.لاستیک ها را سفت کنید و لاستیک ها را متعادل کنید

سفتی لاستیک های غیر استاندارد منجر به سطح تماس لاستیک با انحراف بیرونی می شود. این امر باعث می شود تا چهار چرخ با هم در جاده کار نکنند تا انحراف ایجاد کنند و کل خودرو به خصوص فرمان را تکان دهند. بنابراین باید ماشین را به گاراژ ببرید تا تراکم باد لاستیک را تنظیم کرده و 4 چرخ محرک را متعادل کنید تا اطمینان حاصل شود که تداوم چرخ به جاده متعادل است.

هنگام تنظیم و متعادل کردن، بررسی سایش و آج تایرها نیز فکر خوبی است. از هر چهار لاستیک فقط یکی پدیده ساییدگی دارد که در هنگام حرکت شاهد تکان خوردن و لرزش خودرو است.

3.دیسک ها

دیسک بخش مهمی از ساختار فرمان خودرو است. شما باید ماشین خود را به نمایندگی ببرید تا بررسی کنند که آیا نیاز به تعویض دیسک دارید یا خیر. روتورهای آسیب دیده به جای از دست دادن کنترل باعث مشکلات رانندگی غیر استاندارد، فرمان خطرناک، لرزش فرمان می شود.

 

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

آیا ورودی هوای سرد واقعاً کار ساز است؟

◍ برخی از رانندگان در مورد اینکه آیا ورودی هوای سرد عملکرد خودرو را بهبود می بخشد یا خیر، تردید […]

نحوه تعویض پایانه های باتری در 7 مرحله ساده

☆ باتری ها جزء ضروری هر خودرو هستند و پایانه های باتری به عنوان پل بین باتری و شارژر باتری […]

بهترین چراغ های جلو برای رانندگی در شب

✔ رانندگی با نور کم و یا بدون نور مشکل است حتی باتجربه‌ترین راننده‌ها نیز در جاده‌ای که هیچ منبع […]

دیفرانسیل جوش داده شده چیست؟

♥♥ بنابراین، برای کسی که به دریفت علاقه دارد، همه آنها به خوبی هدف دیفرانسیل جوش داده شده را درک […]

چه مدت می توانید با لاستیک وصله شده رانندگی کنید؟

✍ مسیر زندگی پر از شگفتی است و همینطور جاده هایی که در شهرها و حومه شهرها طی می کنید. […]

آیا باید ماشین جدید را واکس بزنید؟

✎ گیج کننده ترین سوال برای صاحبان خودروهای جدید این است که “آیا ماشین جدید را واکس بزنیم یا نه”. […]

تعویض دنده بدون کلاچ – چگونه در ماشین دستی کار می کند؟

◈باید بدانید که کلاچ چه نقشی حیاتی در عملکرد گیربکس دستی ایفا می کند. عملکرد آن کمک به تعویض دنده […]

صدای کلیک هنگام چرخش خودرو نشانه چیست

◈ هر صدایی غیر از وزوز آشنای موتور خبر خوبی برای صاحبان خودرو نیست. در مورد صدای ترکیدن هنگام چرخاندن […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه