◉ آیا ورودی هوای سرد واقعاً کار ساز است و در افزایش قدرت موتور موثر است یا نه؟ ◉

آیا ورودی هوای سرد واقعاً کار ساز است؟

  • 16 مرداد 1402
  • 0 نظر
  • admin

◍ برخی از رانندگان در مورد اینکه آیا ورودی هوای سرد عملکرد خودرو را بهبود می بخشد یا خیر، تردید دارند. اگر به فکر نصب ورودی هوای سرد هستید و تعجب می کنید که آیا ورودی هوای سرد کار می کند؟ ما به شما پاسخ روشنی برای این سوال ارائه می دهیم.

به عنوان صاحب خودرو، ممکن است به فکر نصب ورودی هوای سرد باشید. اعتقاد بر این است که ورودی هوای سرد یک افزودنی ارزشمند برای وسیله نقلیه شما است که می تواند تفاوت قابل توجهی در عملکرد رانندگی ایجاد کند. از آنجایی که هر مالک خودرو می خواهد قدرت و عملکرد کلی خودرو را ارتقا دهد، نوبت به تغییر بخش جدید خودرو مانند سیستم های اگزوز، لوازم جانبی پیچ و مهره می رسد. اما نقطه ضعف آن هزینه بالایی است که باید برای آن بپردازید. ورودی هوای سرد یک اصلاح نسبتاً مقرون به صرفه است و نصب آن راحت‌تر از سایر تغییرات موتور است.

ورودی هوای سرد چیست؟

اول از همه، اجازه دهید در مورد تعریف و عملکرد ورودی هوای سرد صحبت کنیم.

ورودی هوای سرد (CAI) معمولاً مجموعه‌ای از قطعات جانبی است که برای وارد کردن هوای نسبتاً خنک به موتور احتراق داخلی خودرو استفاده می‌شود. CAI مانند سایر تغییرات موتور قدرت زیادی به موتور شما اضافه نمی کند، اما از جهاتی به موتور شما کمک می کند.

  برای تعویض به چه مقدار مایع ترمز نیاز دارم؟

یک مثال جالب برای درک بهتر عملکرد ورودی هوای سرد ، سرماخوردگی است. به زمانی فکر کنید که سرما خورده اید که بینی شما گرفته و تنفس شما را محدود می کند. اگر شما بخور سرد بدهید راحتر نفس می کشید درست است؟ بنابراین مصرف هوای سرد مانند دارویی برای موتور شماست و به موتور شما اجازه نفس کشیدن می دهد.

ورودی های هوای سرد فیلتر هوا را به خارج از محفظه موتور منتقل می کند تا هوای خنک تر برای احتراق به داخل موتور مکیده شود. هوای خنک تر، اکسیژن بیشتری را به محفظه احتراق می آورد که به معنای قدرت بیشتر است. فیلترها معمولاً به ناحیه چاله چرخ بالایی یا نزدیک گلگیر منتقل می شوند که در آن دسترسی بیشتری به جریان آزاد، هوای خنک تر وجود دارد.

ورودی هوای سرد چگونه کار می کند؟

قبل از اینکه بدانید «آیا ورودی‌های هوای سرد واقعاً کار می‌کنند»، لازم است بدانید که ورودی‌های هوای سرد چگونه کار می‌کنند. در واقع، نحوه عملکرد آن شبیه به ریه های انسان است.

در ابتدا، هوا از فیلتر هوای بسیار بزرگتر عبور می کند. این فیلتر از طراحی بارگذاری عمقی استفاده می کند تا آلودگی بیشتری را از هوا حذف کند، سپس آن را در داخل ماتریسی از الیاف پنبه ای چسبناک نگه می دارد. ماتریس الیاف پنبه چسبنده اجازه می دهد تا حجم بالایی از هوا همیشه بتواند از آن عبور کند. پس از آن هوا تمیز می شود، آن را به یک لوله ورودی گسترده تر جریان می یابد. لوله معمولاً دارای سطوح داخلی کاملاً صاف و منحنی های محدودتر است. به این ترتیب، یک سیستم ورودی هوای سرد همیشه می تواند حجم بالایی از هوای بدون تلاطم را به موتور تغذیه کند.

فیلتر هوا به گونه ای قرار گرفته است که بتواند سردترین هوا را جمع آوری کند. برای جلوگیری از ورود هوای گرم محفظه موتور به سیستم، اغلب به محافظ حرارتی خاصی نیاز دارد. اما یک ورودی هوای رم نصب شده در جلو، فیلتر هوا را به یک منطقه پرفشار خارج از محفظه موتور منتقل می کند تا بتواند سرد ترین هوا را تا حد ممکن جمع کند و فشار هوای بالا با افزایش سرعت، هوای بیشتری را وارد سیستم می کند. با بهبود دینامیک جریان هوا، یک سیستم ورودی هوای سرد نصب شده در جلو می تواند قدرت اسب بخار بیشتری ارائه دهد.

بنابراین آیا ورودی هوای سرد واقعا کار می کند؟

همانطور که می دانید ورودی هوای سرد چگونه کار می کند، پاسخ واضح است که بله، ورودی هوای سرد واقعا کار می کند.

برای تولید نیرو، سیلندرها باید هوا را استنشاق کنند تا انفجاری ایجاد شود که اسب بخار، چرخش و گشتاور تولید کند. از آنجایی که هوای سرد حاوی مولکول‌های اکسیژن بیشتری نسبت به هوای گرم است، تزریق حجم بیشتری از هوای غنی از اکسیژن به سیلندرها به موتور اجازه می‌دهد تا سوخت را به طور کامل در طول چرخه احتراق بسوزاند. این “بازده احتراق” منجر به افزایش اسب بخار و گشتاور، با استفاده از تقریباً همان مقدار سوخت می شود.

با این حال، نظرات دیگری وجود دارد مبنی بر اینکه سیستم مصرفی شما می تواند عملکرد را بهبود بخشد اگر و تنها در صورتی که بتواند به دو چیز دست یابد:

شرط شماره 1: آیا می‌تواند هوای خنک‌تری را نسبت به دمای هوایی که ورودی کارخانه فعلی شما به موتور می‌برد، ببرد، زیرا هوای خنک‌تر متراکم‌تر است و معنایش این است که مولکول‌های اکسیژن به هم نزدیک‌تر هستند. بنابراین اساساً می توانید هوای بیشتری را به همان فضا یا همان اندازه موتور وارد کنید و وقتی می توانید این کار را انجام دهید می توانید سوخت کمتری مصرف کنید، قدرت بیشتری داشته باشید و سریعتر حرکت کنید.

شرط شماره 2 این است که آیا تنظیم ورودی هوای سرد می تواند محدودتر از ورودی کارخانه باشد یا خیر.

به طور خلاصه، شکی نیست که با نصب CAI، موتور قادر است سوخت را به طور کامل بسوزاند و در نتیجه اسب بخار بیشتری تولید کند. می توانید با برخی از متخصصان در مکانیکی مشورت کنید، آنها دانش زیادی در مورد نکات نگهداری دارند، بنابراین شواهد بیشتری برای این بیانیه به شما ارائه می دهند.

فواید مصرف هوای سرد

بدیهی است که پاسخ مورد انتظار شما از ما به این سوال است که “آیا ورودی های هوای سرد کار می کنند”. کاهش دمای هوای ورودی به حفظ استفاده از ورودی متراکم تر هوا به داخل موتور کمک می کند. کاهش دمای هوای ورودی نیز خطر احتراق پیش از احتراق سوخت/هوا را در طول زمان از بین می برد. این مزیت سوزاندن سوخت/هوای بیشتر در هر چرخه موتور را حفظ می کند و قدرت موتور را افزایش می دهد. اکنون برخی از مزایای این اصلاح را به شما معرفی می کنیم.

1.مسافت پیموده شده بهتر

به لطف ورودی هوای سرد، نسبت سوخت هوا بهینه شده است. با دریافت اکسیژن کافی موتور خودرو مسافت پیموده شده بهتری را ارائه می کند. در غیر این صورت، در صورت ناکافی بودن اکسیژن، خودرو برای جبران اکسیژن کمتر، سوخت بیشتری می سوزاند. با افزایش چگالی و حجم مخلوط هوای ورودی، راندمان احتراق کارآمدتر از قبل می شود. می بینید که ورودی هوای سرد و راندمان mpg به هم متصل هستند. یکی از مزایای دیگر سیستم ورودی هوای سرد کاهش هزینه سوخت است که می تواند به همراه داشته باشد. شما متوجه کاهش قابل توجهی در مصرف سوخت نخواهید شد، گاهی اوقات، فقط 2-3 مایل بر گالن، اما با قیمت سوخت امروز، بهتر از هیچ است.

2.اسب بخار بیشتر

مقدار هوای مصرفی در چرخه احتراق یکی از عواملی است که خروجی موتور را تعیین می کند. هوای سرد به ما این امکان را می دهد که سوخت را با کارایی بیشتری نسبت به هوای گرم بسوزانیم. به همین دلیل است که نصب ورودی هوای سرد می تواند به افزایش اسب بخار کمک کند. افزایش اسب بخاری که می توانید هنگام نصب مکش انتظار داشته باشید از 10 تا 25 یا حتی در برخی موارد 30 اسب بخار است.

3.تقویت صدا

ورودی هوای سرد به بهبود عملکرد موتور کمک می کند. به این ترتیب، مقدار هوای مکیده شده توسط ورودی هوای سرد را افزایش می دهد و در نتیجه، جریان هوای شدیدتر آن غرغر گلویی را ایجاد می کند که مورد نظر بسیاری از صاحبان وسایل نقلیه است. لطفاً توجه داشته باشید که فقط هنگام فشار دادن پدال ماشین به حد مجاز صدای بهتر و سواری دلپذیر و آرام هنگام رانندگی در صبح دریافت می کنید.

4.افزایش شتاب

پس از نصب، با هر بار فشار دادن پدال گاز تفاوت را احساس خواهید کرد. ورودی سرد، پاسخگویی خودروی شما را افزایش می‌دهد، زیرا وقتی حجم بیشتری از هوای متراکم‌تر به موتور می‌رسد، وسیله نقلیه می‌تواند سریع‌تر به سرعت مورد نظر خود برسد. با نصب ورودی هوای سرد می توانید شتاب را بهتر از قبل احساس کنید. بنابراین اکثر افرادی که از شتاب سریع لذت می برند ترجیح می دهند CAI را نصب کنند.

خلاصه

ما معتقدیم که شما پاسخی که آیا ورودی هوای سرد باعث صرفه جویی در مصرف سوخت شما می شود یا خیر را دریافت کردیدکه در عوض باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود. همه چیز در مورد انجام کار ورودی هوای سرد گفته شده است. بدیهی است که این یک پاسخ مفید برای شما است و می توانید هنگام تصمیم گیری برای اصلاح ماشین خود به آن فکر کنید. با تمام حقایق در مورد مصرف هوای سرد را ما در این مقاله بیان کردیم، امیدوارم برای شما مفید باشد. فراموش نکنید که نکات نگهداری ما را برای تعمیر بهتر ماشین خود دنبال کنید.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

نحوه تعویض پایانه های باتری در 7 مرحله ساده

☆ باتری ها جزء ضروری هر خودرو هستند و پایانه های باتری به عنوان پل بین باتری و شارژر باتری […]

بهترین چراغ های جلو برای رانندگی در شب

✔ رانندگی با نور کم و یا بدون نور مشکل است حتی باتجربه‌ترین راننده‌ها نیز در جاده‌ای که هیچ منبع […]

دیفرانسیل جوش داده شده چیست؟

♥♥ بنابراین، برای کسی که به دریفت علاقه دارد، همه آنها به خوبی هدف دیفرانسیل جوش داده شده را درک […]

چه مدت می توانید با لاستیک وصله شده رانندگی کنید؟

✍ مسیر زندگی پر از شگفتی است و همینطور جاده هایی که در شهرها و حومه شهرها طی می کنید. […]

آیا باید ماشین جدید را واکس بزنید؟

✎ گیج کننده ترین سوال برای صاحبان خودروهای جدید این است که “آیا ماشین جدید را واکس بزنیم یا نه”. […]

4 علت اصلی لرزش فرمان

♣ از لرزش فرمان هنگام رانندگی اذیت می شوید؟ این یکی از رایج ترین مشکلاتی است که رانندگان از آن […]

تعویض دنده بدون کلاچ – چگونه در ماشین دستی کار می کند؟

◈باید بدانید که کلاچ چه نقشی حیاتی در عملکرد گیربکس دستی ایفا می کند. عملکرد آن کمک به تعویض دنده […]

صدای کلیک هنگام چرخش خودرو نشانه چیست

◈ هر صدایی غیر از وزوز آشنای موتور خبر خوبی برای صاحبان خودرو نیست. در مورد صدای ترکیدن هنگام چرخاندن […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه