برای تعویض به چه مقدار روغن ترمز نیاز داریم؟ آیا فلاش مایع ترمز ضروری است

برای تعویض به چه مقدار مایع ترمز نیاز دارم؟

  • 21 تیر 1402
  • 0 نظر
  • admin

⟐ درست است که اکثر رانندگان به تعمیر ترمز فکر نمی کنند. همه مشتریانی که فقط زمانی برای تعمیر ترمز خود مراجعه می کنند که ترمز شکسته شده یا عملکرد خود را از دست بدهد. حتی اگر از لنت ترمز مراقبت می کنید و مرتب آن را تعویض می کنید، باز هم نیاز به شستشوی روغن ترمز دارید. پس آیا می دانید چه مقدار روغن ترمز را باید شستشو دهید؟ اگر نمی دانید، نگران نباشید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم.

فلاش مایع ترمز چیست؟

همانطور که می دانید، ترمز از تعداد زیادی قطعات در حال کار تشکیل شده است. به طور معمول، یک خودرو دارای ترمزهای دیسکی در جلو و ترمزهای دیسکی یا ترمزهای کاسه ای در عقب است. همه چیز توسط سیستمی از شیلنگ ها و لوله هایی که ترمز هر چرخ را به سیلندر اصلی متصل می کند، متصل می شود. ترمز دستی، تقویت کننده ترمز برقی و سیستم ضد قفل نیز بخشی از سیستم کلی ترمز هستند.

هنگامی که نیاز به زدن پدال ترمز دارید، پیستون به سیلندر اصلی فشار می آورد. سیلندر اصلی از طریق شیلنگ متصل، مایع ترمز را در هر چرخ به سمت ترمز می برد. در ترمزهای دیسکی، مایع با فشار وارد کولیس می شود. و کالیپر مایع را به پیستونی فشار می‌دهد که لنت‌های ترمز را روی دیسک فشار می‌دهد و چرخ را مجبور می‌کند تا کند یا متوقف شود. در ترمزهای کاسه ای، مایع به زور وارد سیلندر چرخ می شود و سپس کفش های ترمز را به سمت کاسه فشار می دهد تا روی چرخ متوقف شود.

  آیا تعویض دنده به حالت خلاص (پارک) هنگام نزدیک شدن به سرعت گیرها در گیربکس اتوماتیک مضر است؟

بنابراین شما عملکرد روغن ترمز را می دانید، اما از آنجایی که اجزای سیستم ترمز به مرور زمان خراب می شوند، زنگ زدگی، گرد و غبار یا سایر مواد زائد می تواند در روغن ترمز شما وارد شوند و روغن کثیف شود.این باعث می شود ترمز دیگر خوب کار نمی کند. با این اتفاق باید فلاش روغن ترمز را انجام دهید.

تعویض روغن ترمز تمام روغن ترمز قدیمی و کثیف را از سیستم شما خارج می کند و آن را با مایع تازه و تمیز جایگزین می کند. این فرآیند برای هر ماشینی مهم است تا مطمئن شود ماشین به درستی کار می کند. بنابراین شما قبلاً می‌دانید فلاش روغن ترمز چیست، بیایید به مقدار میزان تعویض روغن ترمز بپردازیم!

چه مقدار مایع ترمز برای تعویض لازم است؟

اعتقاد بر این است که پاسخ برای این سوال که چه مقدار مایع ترمز باید شستشو شود 500 میلی لیتر است. برای خودروی معمولی که مایع آن به Min نزدیکتر است اما هنوز مقدار زیادی دارد، 500 میلی لیتر کافی است تا در مجموعه ای از ترمزهای چرخه ای (جلو و عقب) تخلیه شود. و فقط در موردی صادق است که روغن ترمز آلوده نباشد. اگر روغن ترمز قدیمی به خصوص کثیف یا تغییر رنگ داده است، توصیه می کنیم روغن قدیمی را کاملاً خارج کرده و با مایع جدید جایگزین کنید. در این صورت ممکن است به مایع اضافی و معمولاً نزدیک به 1 لیتر نیاز داشته باشید. یک قانون این است که ترمزهای خود را تقریباً هر 30000 مایل (48280 کیلومتر) یا بیشتر شستشو دهید.

هنگام تعویض لنت ترمز، بسیار مهم است که مایع قدیمی خارج شود و باعث آلودگی سیستم نشود. روش صحیح این است که قبل از قرار دادن لنت های جدید، دریچه تخلیه را باز کنید و اجازه دهید مایع کثیف قدیمی ازدریچه خارج شود. هنگامی که لنت های جدید در جای خود قرار گرفتند، مخزن باید پر شود و سپس لنت های جدید باید با پمپ کردن پدال در جای خود قرار گیرند و مطمئن شوید که مخزن همیشه پر است.

این همه در مورد میزان شستشوی روغن ترمز است. به خاطر داشته باشید که استفاده از مقدار صحیح مایع مهم است. حالا بیایید در مورد اهمیت شستشوی روغن ترمز صحبت کنیم.

آیا فلاشینگ مایع ترمز واقعاً ضروری است؟

تا زمانی که ترمزهای ماشین به خوبی کار می کنند، به فکر ترمزهای خود نیستید، اما باید به خوبی از ترمزهای خود مراقبت کنید. لنت ها را تعویض می کنید و روتورها را در صورت نیاز دوباره روی سطح قرار می دهید. با این حال، وقتی مکانیک شما توصیه می کند که سیستم ترمز خود را شستشو دهید، آیا فکر می کنید باید این کار را انجام دهید یا ضروری نیست؟

همانطور که در بالا ذکر کردیم، وقتی ترمز خراب می شود و روغن ترمز نیز کثیف می شود. لاستیک در سوپاپ های سیلندر اصلی، کالیپرها و سیلندر چرخ ها خراب می شود. به غیر از آن، رطوبت نیز می تواند وارد سیستم شود. این منجر به زنگ زدگی می شود که منجر به ذرات بدتر در روغن ترمز شما می شود. علاوه بر این، خود مایع ممکن است کهنه و فرسوده شود. همه اینها به سیستم ترمز با کارایی بالا با کاهش قدرت توقف صدمه وارد می کند.

هنگامی که روغن ترمز توسط ناخالصی ها آلوده می شود، کل موتور را در معرض خطر قرار می دهید. بنابراین تعویض روغن ترمز در حفظ عملکرد صحیح خودروی شما بسیار مهم است. هنگامی که نیاز به تعویض مایع ترمز دارید حتما کار را انجام دهید، در غیر این صورت خودرو در سریع ترین زمان ممکن فرسوده می شود.

جمع بندی

شما قطعا می توانید به این سوال پاسخ دهید که چه مقدار روغن ترمز را باید در تعویض بکار ببرید. کاری که باید انجام دهید این است که ترمز خودرو خود را مرتباً چک کنید تا مطمئن شوید که به خوبی کار می کند. در غیر این صورت، ماشین خود را نزد یک مکانیک قابل اعتماد ببرید، متخصص به شما کمک می کند تا مشکل را تشخیص دهید. سایر نکات نگهداری را بررسی کنید تا مشکل خودروی خود را بهتر درک کنید و بدانید در صورت نیاز چه کاری باید انجام دهید.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

آیا ورودی هوای سرد واقعاً کار ساز است؟

◍ برخی از رانندگان در مورد اینکه آیا ورودی هوای سرد عملکرد خودرو را بهبود می بخشد یا خیر، تردید […]

نحوه تعویض پایانه های باتری در 7 مرحله ساده

☆ باتری ها جزء ضروری هر خودرو هستند و پایانه های باتری به عنوان پل بین باتری و شارژر باتری […]

بهترین چراغ های جلو برای رانندگی در شب

✔ رانندگی با نور کم و یا بدون نور مشکل است حتی باتجربه‌ترین راننده‌ها نیز در جاده‌ای که هیچ منبع […]

دیفرانسیل جوش داده شده چیست؟

♥♥ بنابراین، برای کسی که به دریفت علاقه دارد، همه آنها به خوبی هدف دیفرانسیل جوش داده شده را درک […]

چه مدت می توانید با لاستیک وصله شده رانندگی کنید؟

✍ مسیر زندگی پر از شگفتی است و همینطور جاده هایی که در شهرها و حومه شهرها طی می کنید. […]

آیا باید ماشین جدید را واکس بزنید؟

✎ گیج کننده ترین سوال برای صاحبان خودروهای جدید این است که “آیا ماشین جدید را واکس بزنیم یا نه”. […]

4 علت اصلی لرزش فرمان

♣ از لرزش فرمان هنگام رانندگی اذیت می شوید؟ این یکی از رایج ترین مشکلاتی است که رانندگان از آن […]

تعویض دنده بدون کلاچ – چگونه در ماشین دستی کار می کند؟

◈باید بدانید که کلاچ چه نقشی حیاتی در عملکرد گیربکس دستی ایفا می کند. عملکرد آن کمک به تعویض دنده […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه