تفاوت های میل بادامک در مقابل میل لنگ: توضیح روش کار هر قطعه

تفاوت های میل بادامک در مقابل میل لنگ: توضیح روش هر کرام

  • 24 تیر 1402
  • 0 نظر
  • admin

◈هر دوی میل بادامک و میل لنگ دو جزء حیاتی یک خودرو هستند. یک بحث مختصر در مورد میل بادامک در مقابل میل لنگ و نحوه کار اینها درک بهتری از روند کار یک وسیله نقلیه را برای رانندگان و صاحبان خودرو فراهم می کند.

میل بادامک چیست؟

میل بادامک به یک میله فلزی بلند اشاره دارد. چندین شی خارجی به آن متصل می‌مانند، از جمله لوب‌های تخم‌مرغی شکل که عملکرد باز و بسته شدن دریچه‌های ورودی و خروجی را آغاز می‌کنند. این لوب‌های کاملاً قرار گرفته و زمان‌بندی شده، عملکرد مناسب موتور خودروی شما را از طریق فرآیند احتراق انجام می دهند.

جدیدترین موتورها اغلب با طراحی دوگانه عرضه می شوند. در این طرح دو میل بادامک در هر طرف موتور خودرو وجود دارد. یکی از آنها باز شدن دریچه های ورودی را کنترل می کند، در حالی که دیگری زمان باز شدن دریچه های خروجی را کنترل می کند.

  آیا ورودی هوای سرد واقعاً کار ساز است؟

برخی از موتورهای خودرو دارای طراحی چهار بادامک هستند که شامل چهار میل بادامک است. میل بادامک های متعدد به تنوع در طراحی می افزایند و لزوما به معنای عملکرد بهتر نیستند. بسیاری از موتورهای خودرو با یک میل بادامک عملکرد فوق العاده خوبی دارند.

چندین زنجیر، چرخ دنده یا تسمه میل بادامک را برای رسیدن به زمان بندی دقیق کنترل می کنند. جدیدترین مدل‌های خودرو با شیر برقی زمان‌بندی متغیر سوپاپ عرضه می‌شوند. بر اساس نیاز موتور، بالابر و مدت زمان میل بادامک را تنظیم می کند.

میل لنگ چیست؟

عملکرد میل لنگ با میل بادامک ارتباط دارد. میل بادامک به موتور کمک می کند تا نیرو تولید کند و میل لنگ نیروی مورد نیاز خودرو را تامین می کند.

به عبارت ساده، میل لنگ به عنوان مبدل حرکت رفت و برگشتی به حرکت چرخشی عمل می کند. در این فرآیند باید تنش پیچشی، خمش شدید و ارتعاش پیچشی را پشت سر بگذارد – همه این‌ها منجر به کمک کردن به یاتاقان‌ها که به سطح بالایی از سایش برسند.

میل لنگ نیز شبیه یک میله فلزی بلند است. با این حال، به خاطر میله های اتصال و میل لنگ، ظاهری ناهموار دارد. یک زنجیر، یا چرخ دنده، زمان بندی میل لنگ را کنترل می کند.

مقایسه میل بادامک و میل لنگ: روش های کار

یک زنجیر تایم یا تسمه تایم یا چرخ دنده مشبک در قسمت جلوی موتور خودرو وجود دارد که میل بادامک و دنده میل لنگ را به هم متصل می کند. میل بادامک و میل لنگ را هماهنگ کنید تا احتراق تحت کنترل باقی بماند. زمان بندی سوپاپ نقش بسزایی در هماهنگی این دو دارد.

در یک چرخه احتراق چهار زمانه – از جمله ورودی، تراکم، قدرت و اگزوز – میل بادامک یک بار می چرخد در حالی که میل لنگ دو بار می چرخد. چرخش یک بار به معنای حرکت بالا و پایین هر پیستون یک بار است.

هر سوپاپ برای هر دو حرکت میل لنگ یک بار باز می شود. در نتیجه، فقط دریچه(های) ورودی در حین کورس ورودی باز می شود و فقط دریچه(های) اگزوز در کورس اگزوز باز می شود. از طرف دیگر، هر دو دریچه در ضربات فشرده سازی و احتراق بسته می مانند.

نتیجه

توضیح روش های کار میل بادامک در مقابل میل لنگ به شما در درک عملکرد این قطعات کمک می کند. اگر مشکلی در میل لنگ یا میل بادامک وجود داشته باشد، موتور خودرو کار نخواهد کرد. وقتی صدای جیرجیر شنیده می شود، ممکن است یکی یا هر دوی این اجزا مشکل زمان بندی داشته باشند.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

آیا ورودی هوای سرد واقعاً کار ساز است؟

◍ برخی از رانندگان در مورد اینکه آیا ورودی هوای سرد عملکرد خودرو را بهبود می بخشد یا خیر، تردید […]

نحوه تعویض پایانه های باتری در 7 مرحله ساده

☆ باتری ها جزء ضروری هر خودرو هستند و پایانه های باتری به عنوان پل بین باتری و شارژر باتری […]

بهترین چراغ های جلو برای رانندگی در شب

✔ رانندگی با نور کم و یا بدون نور مشکل است حتی باتجربه‌ترین راننده‌ها نیز در جاده‌ای که هیچ منبع […]

دیفرانسیل جوش داده شده چیست؟

♥♥ بنابراین، برای کسی که به دریفت علاقه دارد، همه آنها به خوبی هدف دیفرانسیل جوش داده شده را درک […]

چه مدت می توانید با لاستیک وصله شده رانندگی کنید؟

✍ مسیر زندگی پر از شگفتی است و همینطور جاده هایی که در شهرها و حومه شهرها طی می کنید. […]

آیا باید ماشین جدید را واکس بزنید؟

✎ گیج کننده ترین سوال برای صاحبان خودروهای جدید این است که “آیا ماشین جدید را واکس بزنیم یا نه”. […]

4 علت اصلی لرزش فرمان

♣ از لرزش فرمان هنگام رانندگی اذیت می شوید؟ این یکی از رایج ترین مشکلاتی است که رانندگان از آن […]

تعویض دنده بدون کلاچ – چگونه در ماشین دستی کار می کند؟

◈باید بدانید که کلاچ چه نقشی حیاتی در عملکرد گیربکس دستی ایفا می کند. عملکرد آن کمک به تعویض دنده […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه