🔸 5 تا از رایج ترین مشکلات خرابی خودروکه بیشتر در تابستان وجود دارد 🔸

5 تا از رایج ترین مشکلات خرابی خودرو در تابستان

  • 22 تیر 1402
  • 0 نظر
  • admin

🔹 اکثر صاحبان خودرو متوجه نیستند که مشکلات واقعی برای خودرو با نزدیک شدن به تابستان های گرم آغاز می شود. اگر اقدامات احتیاطی مناسب به موقع انجام نشود، آفتاب با باد گرم برای خودروی شما بسیار مخرب است. در این وبلاگ به شما کمک می کنیم تا با برخی از مشکلات رایج خودرو در تابستان آشنا شوید که بر سلامت خودروی شما تأثیر می گذارد.

رایج ترین مشکلات خرابی خودرو در تابستان

اگر تعمیر و نگهداری خودرو را برای مدتی به تعویق بیندازید ، باعث می شود  که یک مشکل جزئی در ماشین شما تبدیل به یک مشکل بزرگ شود. ما به شما کمک می کنیم تا رایج ترین مشکلاتی را که بر عملکرد خودروی شما در فصل تابستان تأثیر می گذارد، شناسایی کنید.

1.موتور بیش از حد گرم شده است

درجه حرارت در تابستان به بالاترین حد خود می رسد ماشین شما حتی برای نشستن در داخل آن می‌تواند بسیار داغ شود، چه برسد به اینکه با آن رانندگی کنید. خودروها دارای سیستم خنک کننده هستند که به خنک شدن موتور کمک می کند، با این حال هوای گرم به این معنی است که مایع خنک کننده باید سخت تر از حد معمول کار کند. این بدان معنی است که حتی کوچکترین نقطه ضعف در مهر و موم می تواند منجر به یک وضعیت بد شود.

اشتباه رایجی که صاحبان خودرو مرتکب می شوند این است که گهگاهی مایع خنک کننده خودرو را پر می کنند، زیرا نشتی کافی وجود ندارد. توصیه می کنیم به طور مرتب سطح مایع خنک کننده خودرو را بررسی کنید. گرمای بیش از حد موتور نه تنها یکی از مشکلات رایج خرابی خودرو در تابستان است، بلکه یک فاجعه در انتظار وقوع است.

2.کلاچ فرسوده

کلاچ ماشین شما برای همیشه دوام نمی آورد. اولین علامت معیوب بودن آن بوی سوختن است. علاوه بر این، شرایط آب و هوایی گرم نیز در فرسودگی سریع کلاچ خودرو، زمانی که با ماهیت استاپ-استارت خودرو در شرایط ترافیکی کند ترکیب می شود، نقش دارد.

این موضوع زمانی خطرناک می شود که صاحبان خودرو تصمیم به اضافه کردن کاروان یا تریلر می گیرند که فشار بیشتری به کلاچ وارد می کند. وقتی کسی سطح ناهموار را رانندگی کند، کلاچ شروع به خراب شدن می کند. برای جلوگیری از فرسودگی کلاچ، باید مراقب برخی از علائم باشید. اگر وقتی می‌خواهید عقب بکشید و کلاچ را بلند کنید، ماشین‌تان می‌لرزید، بدانید که کلاچ فرسوده شده است. به طور خلاصه، وقت آن است که برای حل مشکل به یک متخصص خودرو مراجعه کنید.

3.لاستیک

تابستان‌ها همچنین زمانی است که تصمیم می‌گیرید بچه‌ها را به یک پیک نیک یا سفر خانوادگی ببرید. شما همچنین مسافت بیشتری را طی می کنید. یکی از رایج‌ترین مشکلات خودرو در طول تابستان، ترکیدن لاستیک است که می‌توانید از قبل آن را بررسی کنید تا مشکل را برطرف کنید. باید درک کنید که دمای بالا باعث خرابی لاستیک تازه نمی شود، بلکه هر آسیب قبلی را تشدید می کند، که با گرما بدتر می شود. سطح اصطکاک زمانی که لاستیک با یک جاده گرم شده تماس پیدا می کند افزایش می یابد.

باید لاستیک را بررسی کنیم تا ترک و یا خوردگی نداشته باشد .این مشکلات باعث پنچری و فرسودگی لاستیک میشود .در تابستان این مشکلات لاستیک بیشتر می شود .

4.نشت سوخت

نشت سوخت ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که تابستان فرا می رسد. می توان آن را با فعل و انفعالات شیمیایی توضیح داد. تبخیر زمانی اتفاق می افتد که هوا گرم است بنابراین گرما باعث می شود سوخت مایع در مخزن شما تبخیر شود. بخار محبوس شده باعث افزایش فشار در مخزن سوخت می شود. ماشین‌ها طوری طراحی شده‌اند که اجازه می‌دهند این فشار اضافی از طریق یک سیستم شیلنگ خارج شود که تا زمانی که موتور ماشین شما نیاز به استفاده از آن داشته باشد، نگه داشته می‌شود.

اگر شیلنگ ترک خورده در سیستم وجود داشته باشد، سوخت تبخیر شده نشت می کند و در نتیجه مسافت پیموده شده سوخت کم می شود. می توانید چراغ موتور را چک کنید، اگر دیدید روشن است حتماً ناشی از نشت بنزین است. اگر این اتفاق افتاد، ماشین خود را به تعمیرگاه خودرو ببرید. متخصص می‌تواند در کوتاه‌مدت به شما کمک کند تا ماشین تان را در کمترین زمان راه‌اندازی کند.

5.باتری ماشین

با فکر کردن به باتری، بسیاری از مردم فکر می کنند که ممکن است خودرو فقط در زمستان ضعیف تر شود. اما در تابستان نیز اتفاق خواهد افتاد. برای خنک نگه داشتن موتور، باتری باید بیشتر از حد معمول کار کند. اگر در هر یک از اجزای باتری نقصی وجود داشته باشد، کارایی آن را کاهش می دهد.

بررسی کنید تا مطمئن شوید که قطعات پلاستیکی مانع از جریان هوا روی باتری شما نمی شوند. اطمینان حاصل کنید که تمام قطعات باتری شما در وضعیت بالایی قرار دارند. اگر نه، ماشین خود را برای بررسی به تعمیر گاه ببرید.

  چه سایز رینگ برای چرخ ماشین من مناسب است؟

برای جلوگیری از خرابی خودرو چه باید کرد؟

تنها راه برای جلوگیری از خرابی ماشین در تابستان این است که ماشین خود را مرتباً برای تعمیر به تعمیرگاه ببرید. نه تنها در مواقعی که خودروی شما مشکل دارد، بلکه به صورت دوره ای نیز خودروی خود را چک کنید. گاهی اوقات شما نمی توانید در طول تابستان از خرابی جلوگیری کنید. در آن زمان، تعمیر فوری برای ماشین شما ضروری است.

فرقی نمی کند تابستان باشد یا زمستان، ماشین شما هنوز هم به دلیل هوای خیلی گرم یا خیلی سرد با مشکل مواجه می شود. بنابراین با احتیاط رانندگی کنید، ماشین خود را مرتب نگهداری کنید و باید طول عمر ماشین خود را افزایش دهید.

خلاصه

بنابراین، هنگامی که تصمیم می گیرید خانواده را برای یک پیک نیک تابستانی با ماشین بیرون ببرید. مطمئن شوید که مشکلات رایج خرابی خودرو در تابستان را بررسی می کنید.

سایر نکات نگهداری را برای کمک به تعمیر بهتر خودروی خود بررسی کنید.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

آیا ورودی هوای سرد واقعاً کار ساز است؟

◍ برخی از رانندگان در مورد اینکه آیا ورودی هوای سرد عملکرد خودرو را بهبود می بخشد یا خیر، تردید […]

نحوه تعویض پایانه های باتری در 7 مرحله ساده

☆ باتری ها جزء ضروری هر خودرو هستند و پایانه های باتری به عنوان پل بین باتری و شارژر باتری […]

بهترین چراغ های جلو برای رانندگی در شب

✔ رانندگی با نور کم و یا بدون نور مشکل است حتی باتجربه‌ترین راننده‌ها نیز در جاده‌ای که هیچ منبع […]

دیفرانسیل جوش داده شده چیست؟

♥♥ بنابراین، برای کسی که به دریفت علاقه دارد، همه آنها به خوبی هدف دیفرانسیل جوش داده شده را درک […]

چه مدت می توانید با لاستیک وصله شده رانندگی کنید؟

✍ مسیر زندگی پر از شگفتی است و همینطور جاده هایی که در شهرها و حومه شهرها طی می کنید. […]

آیا باید ماشین جدید را واکس بزنید؟

✎ گیج کننده ترین سوال برای صاحبان خودروهای جدید این است که “آیا ماشین جدید را واکس بزنیم یا نه”. […]

4 علت اصلی لرزش فرمان

♣ از لرزش فرمان هنگام رانندگی اذیت می شوید؟ این یکی از رایج ترین مشکلاتی است که رانندگان از آن […]

تعویض دنده بدون کلاچ – چگونه در ماشین دستی کار می کند؟

◈باید بدانید که کلاچ چه نقشی حیاتی در عملکرد گیربکس دستی ایفا می کند. عملکرد آن کمک به تعویض دنده […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه