🔸اتوماتیک استارت چیست و چگونه یک اتوماتیک استارت را آزمایش کنیم 🔸

چگونه یک اتوماتیک برقی استارت را آزمایش کنیم؟

  • 27 تیر 1402
  • 0 نظر
  • admin

🔹اتوماتیک استارت یک بخش خودکار در خودرو است که ما بیشترین سؤال را در مورد آن داریم. چگونه می توان تشخیص داد که شیر برقی استارت خراب است و چگونه اتوماتیک استارت را آزمایش کنیم

اتوماتیک استارت چیست؟

قبل از اینکه بدانید چگونه اتوماتیک استارت را تست کنید، اجازه دهید اتوماتیک استارت را برای شما تعریف کنیم.

اتوماتیک استارت یک آهنربای الکتریکی است که برای درگیر شدن با استارت موتور احتراق داخلی به کار می‌رود. معمولاً مستقیماً به موتور استارتی که کنترل می کند وصل می شود. عملکرد اصلی آن به عنوان سیم پیچ محرک یک کنتاکتور (رله ای که برای جریان های الکتریکی بزرگ طراحی شده است) است که باتری را به موتور استارت مناسب متصل می کند

همه خودروهای مدرن از اتوماتیک استارت برای حرکت دادن پینیون استارت در درگیری با چرخ دنده موتور استفاده می کنند. اتوماتیک برقی استارت گاهی اوقات رله استارت نیز نامیده می شود، اما در بسیاری از خودروها این نام برای رله جداگانه ای که برق اتوماتیک استارت را تامین می کند، استفاده می شود. در این موارد، سوئیچ احتراق، رله استارت را روشن می کند، که به اتوماتیک استارت، که به موتور استارت انرژی می دهد، برق می رساند.

بنابراین وقتی ماشین را روشن می کنید، اتوماتیک انرژی را از باتری به موتور استارت می رساند. به این ترتیب ماشین شما شروع به کار می کند. بنابراین اتوماتیک استارت گاهی اوقات خراب است که باعث عملکرد بد ماشین شما می شود. به همین دلیل است که اتوماتیک استارت مورد نیاز است. بیایید نحوه آزمایش اتوماتیک استارت یا به عبارت دیگر نحوه بررسی اتوماتیک استارت را بیاموزیم.

  آیا رانندگی با سیلندر دارای احتراق ناقص ممکن و بی خطر است؟

چگونه یک اتوماتیک استارت را آزمایش کنیم؟

روش های مختلفی برای تست اتوماتیک استارت وجود دارد. ما اکنون 2 روش موثر برای انجام این کار را به شما معرفی می کنیم.

روش 1: آزمایش مقدماتی

قبل از انجام این کار، باید ماشین خود را در حالت خنثی نگه دارید تا مطمئن شوید که ترمز دستی شما پایین است. به دلایل ایمنی، شما باید این کار را انجام دهید. اگر ماشین شما در حالت خنثی نیست، مدارهای استارت درگیر نیستند.

دومین کاری که باید انجام دهید این است که دیگر مشکلات مربوط به باتری را دوباره بررسی کنید زیرا باتری خراب می تواند باعث خاموشی ماشین نیز شود. اگر قبل از آزمایش اتوماتیک استارت آن را بررسی نکنید، در صورت خرابی باتری ممکن است زمان را تلف کنید. همچنین باید مطمئن شوید که خود سوئیچ احتراق به درستی کار می کند.

مرحله 1: سیم کشی متصل به اتوماتیک را بررسی کنید.

گاهی اوقات، ممکن است یک اتوماتیک استارت خراب سیم کشی بدی داشته باشد. بنابراین شیر برقی سیم یا ترمینال خورده شده را از دست می دهد. باید مطمئن شوید که همه اتصالات ایمن هستند و پایانه ها تمیز هستند.

مرحله 2: سیم را باز کنید و کلید احتراق را بچرخانید.

در این مرحله، راهنمایی برای تشخیص اتوماتیک استارت شما وجود دارد. با بررسی سیم، اگر کلیک کرد، به آزمایش بیشتر ادامه دهید. اما اگر اینطور نیست، بهتر است اتوماتیک را تعویض کنید زیرا اتوماتیک معیوب است.

این اولین روش در مورد نحوه آزمایش اتوماتیک استارت است.

روش 2: تست مقاومت و جریان

در این روش شما از ولت متر استفاده می کنید

مرحله 1: اتصال ولت متر به باتری

از آنجایی که باید بررسی کنید که در حال حاضر چه مقدار ولتاژ از مدار عبور می کند، باید ولت متر را به ترمینال مثبت باتری وصل کنید. در این مرحله توجه کنید تا از اتصال ولت متر به قطب منفی باتری خودداری کنید. ترمینال مثبت دارای نماد (+) یا حرف “POS” خواهد بود.

مرحله 2: سیم منفی را به ترمینال زمین وصل کنید.

گام بعدی در مورد نحوه آزمایش اتوماتیک استارت، تعیین میزان ولتاژی است که اتوماتیک استارت از باتری در هنگام شروع به کار می کشد. سپس سرب سیاه (سرب منفی) را از ولت متر به قطب منفی روی باتری قرار دهید تا مدار کامل شود.

در پایان 2 مرحله اول، ولت متر روشن می شود.

مرحله 3: خواندن پارامتر روی ولت متر.

اگر ماشین شما نرمال باشد، باتری ماشین شما تقریباً 12 ولت تولید می کند که چیزی از آن خارج نمی شود. اما این مورد وجود دارد که ولت متر کمتر از 12 ولت باشد، ممکن است خودرو به دلیل شارژ ناکافی باتری روشن نشود.

هنگام خواندن ولت بر روی ولت متر، سعی کنید ولت متر را ثابت نگهدارید و اجازه ندهید ولت متر حرکت کند. زیرا ممکن است در حین جابجایی لیدها، عدد به اطراف بپرد و ولتمتر سعی کند ولتاژ را بخواند. پس بگذارید پایدار شود تا ولتاژ را درست بخواند.

مرحله 4: سوییچ را بچرخانید

در این مرحله به فردی نیاز دارید که بتواند در روشن کردن خودرو به شما کمک کند. در حالی که سیم های پایانه های مثبت و منفی باتری را نگه داشته اید، از دوست خود بخواهید که اتومبیل را روشن کند تا ماشین روشن شود. هنگامی که خودروی شما شروع به کار می کند، ولتاژ ولت متر باتری باید تقریباً نیم ولت کاهش یابد در حالی که استارت می خواهد وسیله نقلیه را روشن کند.

بنابراین در صورت عدم تغییر ولتاژ، اتصال بین باتری و استارت مشکل دارد.

مرحله 5: ولت متر را به سیم ها روی اتوماتیک استارت قرار دهید

در این مرحله از نحوه آزمایش شیر برقی استارت، باید ترمینال مثبت را از ولت متر به ترمینال پایینی از اتوماتیک منتقل کنید. و ترمینال منفی روی ترمینال بالایی که از باتری می آید. سپس، از دوست خود بخواهید دوباره خودرو را روشن کند.

مرحله 6: تکرار مرحله 3 – خواندن ولتاژ روی ولت متر.

به ولت متر نگاه کنید و افت ولتاژ شیر برقی را ببینید. باید با افتی که روی باتری دیدید مطابقت داشته باشد. افت ولتاژ نباید از نیم ولت بیشتر شود. سپس ماشین شما یک اتوماتیک استارت خوب دارد.

اما اگر اصلاً نمی توانید ولتاژ را بخوانید، اتوماتیک شما باید به درستی تعویض شود. یه موردی هست که ولتاژ خیلی پایین بیاد. اگر این پدیده اتفاق بیفتد، یک خطای احتمالی در اتصال مانند پر شدن خط از باتری به اتوماتیک وجود دارد.

چه چیزی باعث می شود اتوماتیک استارت معیوب شود؟

برخی از دلایل احتمالی برای اتوماتیک استارت معیوب وجود دارد که عبارتند از:

سیم کشی فرسوده

سیم کشی ضعیف و شتابزده منجر به تامین جریان ناکافی به اتوماتیک استارت یا مشکل خطرناک تر اتصال کوتاه می شود. آنها می توانند اتوماتیک استارت را خراب کرده و باعث مشکلات سیستم استارت شوند. نمونه‌های سیم‌کشی خراب شامل پایانه‌هایی هستند که شل رها شده‌اند یا به روش اشتباه وصل شده‌اند.

رطوبت بیش از حد

این یک دلیل “معمول ” است که چرا باید نحوه آزمایش اتوماتیک استارت را بیاموزید. اگر رطوبت به داخل اتوماتیک استارت نفوذ کند، منجر به خوردگی کنتاکت های الکتریکی می شود. نتیجه کاهش رسانایی سطوح تماس است. راندمان اتوماتیک استارت تا حد زیادی کاهش می یابد و شما گاهی اوقات با خرابی استارت مواجه می شوید. ممکن است صدای عجیبی مانند کلیک استارتر بشنوید.

سفت شدن بیش از حد پیچ

هنگامی که از ابزار سفت کننده استفاده می کنید، این امکان برای شما وجود دارد که پیچ را بیش از حد سفت کنید. باعث شکستن یا خم شدن برخی از قسمت های داخل و خارج اتوماتیک استارت می شود. نتیجه اتصال کوتاه یا خرابی مکانیکی و قطعات آسیب دیده است.

  4 علت اصلی لرزش فرمان

گرمایش بیش از حد

آخرین دلیلی که باید به عنوان دلیلی برای خرابی اتوماتیک استارت در نظر گرفته شود گرمای بیش از حد است. زمانی اتفاق می‌افتد که جریان‌های بسیار زیاد به سمت اتوماتیک یا از آن عبور می‌کنند و برای مدت طولانی. سپس، لحیم کاری در کنتاکت ها ذوب می شود و آنها به هم متصل می شوند. اتوماتیک استارت آسیب دیده و منجر به تعویض آن می شود.اینها چهار دلیل رایج برای مشاهده دلیل خراب بودن اتوماتیک استارت هستند.

خلاصه

روش تست اتوماتیک استارت و علائم خرابی اتوماتیک استارت را به شما معرفی کرده ایم. فراموش نکنید که سایر نکات نگهداری را بخوانید تا اطلاعات بهتری در مورد خودروی خود و نحوه تعمیر آن در صورت نیاز داشته باشید.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

آیا ورودی هوای سرد واقعاً کار ساز است؟

◍ برخی از رانندگان در مورد اینکه آیا ورودی هوای سرد عملکرد خودرو را بهبود می بخشد یا خیر، تردید […]

نحوه تعویض پایانه های باتری در 7 مرحله ساده

☆ باتری ها جزء ضروری هر خودرو هستند و پایانه های باتری به عنوان پل بین باتری و شارژر باتری […]

بهترین چراغ های جلو برای رانندگی در شب

✔ رانندگی با نور کم و یا بدون نور مشکل است حتی باتجربه‌ترین راننده‌ها نیز در جاده‌ای که هیچ منبع […]

دیفرانسیل جوش داده شده چیست؟

♥♥ بنابراین، برای کسی که به دریفت علاقه دارد، همه آنها به خوبی هدف دیفرانسیل جوش داده شده را درک […]

چه مدت می توانید با لاستیک وصله شده رانندگی کنید؟

✍ مسیر زندگی پر از شگفتی است و همینطور جاده هایی که در شهرها و حومه شهرها طی می کنید. […]

آیا باید ماشین جدید را واکس بزنید؟

✎ گیج کننده ترین سوال برای صاحبان خودروهای جدید این است که “آیا ماشین جدید را واکس بزنیم یا نه”. […]

4 علت اصلی لرزش فرمان

♣ از لرزش فرمان هنگام رانندگی اذیت می شوید؟ این یکی از رایج ترین مشکلاتی است که رانندگان از آن […]

تعویض دنده بدون کلاچ – چگونه در ماشین دستی کار می کند؟

◈باید بدانید که کلاچ چه نقشی حیاتی در عملکرد گیربکس دستی ایفا می کند. عملکرد آن کمک به تعویض دنده […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه