آیا باید همه کویل های احتراق را یکجا تعویض کنیم یا هر بسته کویل جداگانه تعویض می شود

آیا باید همه کویل های احتراق را یکجا تعویض کنیم؟

  • 3 مرداد 1402
  • 0 نظر
  • admin

◈ بسته های کویل اجزایی هستند که به صورت الکترونیکی کنترل می شوند که برای ایجاد جرقه برای شمع ها استفاده می شوند. آنها می توانند به دلایل مختلف دچار اختلال شوند و باعث از بین رفتن جرقه در یک یا چند سیلندر موتور شوند. آیا باید همه کویل های احتراق را یکجا تعویض کنم؟ – سوالی که بسیاری از صاحبان خودرو در ذهن دارند.

بسته های کویل به عنوان جایگزینی برای دلکو، افزودنی جدید به وسایل نقلیه مدرن هستند. بسته های کویل به دلیل نداشتن قطعات متحرک و خطر آتش گرفتن بیشتر از دلکو ها قابل اعتماد هستند. آنها با ایجاد جرقه های قوی تر برای احتراق تمیزتر عملکرد بهتری نسبت به نمونه های قبلی خود دارند.

بسته کویل چگونه کار می کند؟

یک بسته کویل انرژی را برای ایجاد یک جرقه قدرتمند در شمع تولید می کند. آتش برای ایجاد جرقه باید از یک منبع ولتاژ بالا ایجاد شود تا از حداکثر میزان سوخت در داخل سیلندر موتور اطمینان حاصل شود.

با ایجاد حدود 50000 تا 75000 ولت، یک بسته کویل بسیار بهتر از دلکو عمل می کند. پس از دریافت سیگنال از کنترل احتراق، ولتاژ را به شمع آزاد می کند.

  چگونه سگک کمربند ایمنی را به راحت‌ترین روش تعمیر کنیم

پس از رسیدن به شمع، جرقه ای روی زمین می پرد و باعث انفجار مخلوط سوخت و هوا در سیلندر می شود.

علائم یک بسته کویل خراب

چه موقع  کویل پک ها را تعویض کنیم؟ هنگامی که کویل ها خراب می شوند. بسته های سیم پیچ خراب به معنای از بین رفتن آتش یا جرقه در سیلندر مربوطه است که منجر به سوختن ناقص در موتور می شود.

اگر به زمان تعویض کویل فکر می کنید، هر زمان که این علائم ظاهر شد این کار را انجام دهید. علائم رایج تقریباً مشابه علائم شمع معیوب است:

  • صدای بلند موتور

  • عملکرد ضعیف موتور

  • روی میل لنگ ضربه می زند

  • کاهش RPM در شتاب

  • چرخش خشن وسیله نقلیه

  • انتشار متناوب از اگزوز

  • بررسی چراغ چک موتور

  • چراغ هشدار سوخت روشن می شود (با وجود کم نشدن بنزین)

آیا باید همه کویل های احتراق را یکجا تعویض کنم؟

این یک سوال معتبر است زیرا بسیاری از کارشناسان تعویض قطعات خودرو را به صورت جفت پیشنهاد می کنند. با این حال، لازم نیست از این قانون برای کویل های احتراق پیروی کنید، زیرا آنها جفت نیستند. یک سیلندر موتور یک کویل احتراق دارد، بنابراین وضعیت یک بسته روی بقیه تأثیر نمی گذارد.

آیا می توانم فقط یک سیم پیچ احتراق را تعویض کنیم؟ بله. با این حال، همیشه باید توصیه های زیر را در نظر داشته باشید تا تصمیم بگیرید که یک یا همه آنها را تغییر دهید.

فقط موارد خراب را جایگزین کنید.

آیا باید همه کویل های احتراق را یکجا تعویض کنم؟ خیر. یک کویل پک برای دو سیلندر موتور است و شما فقط باید بسته خاصی را که معیوب است عوض کنید.

یک بسته کویل معیوب روی بقیه تأثیر نمی گذارد. همچنین، دیگر بسته‌های یا کار می‌کنند یا نمی‌کنند. اگر فقط مورد معیوب را تغییر دهید، احتمال کمتری وجود دارد که بقیه بسته ها کار نکنند.

در واقع تعویض بسته های کویل که هنوز سالم هستند و بدون هیچ مشکلی کار می کنند اشتباه خواهد بود. بسته های کویل قدیمی در شرایط کار بهتر و قابل اعتمادتر از بسته های کاملاً جدید امتحان نشده هستند.

پس از رسیدن به مسافت پیموده شده، همه را تغییر دهید.

بسته های کویل قابل اعتماد هستند و به احتمال زیاد در طول عمر یک وسیله نقلیه دوام می آورند. اگر یک بسته خراب شد، نیازی به تغییر همه آنها نیست. با این حال، اگر یک بسته پس از طی کردن مسافت 75000 مایل، کار نکرد، باید همه آنها را تعویض کنید.

هر چند وقت یکبار باید بسته های کویل را عوض کنید؟ تا زمانی که علائم را نشان ندهند نیازی به تغییر آنها نیست. آنها عمدتاً قبل از رسیدن به 120000 تا 150000 مایل نیازی به سرویس ندارند.

اگر دسترسی دشوار است، همه را جایگزین کنید.

برخی از تعمیرگاه ها ممکن است در صورت معیوب شدن بسته های کویل، تعویض تمام کویل ها را پیشنهاد دهند. در این صورت، دلایل تغییر هر کدام را از مکانیک بپرسید. اگر منطقی به نظر می رسد توصیه های آنها را دنبال کنید.

اگر نمی توانید همه آنها را جایگزین کنید، حداقل آنهایی را که در یک خوشه هستند یا دسترسی به آنها واقعا سخت است را تغییر دهید. به عنوان مثال، ممکن است چند بسته کویل در زیر پلنوم ورودی هوا، در پشت موتور قرار داشته باشد. تعمیرگاه می تواند برای برداشتن این بسته های کویل قیمت نیروی کار بالاتری را درخواست کند. در این صورت، اگر یکی خراب است، باید همه آنها را تغییر دهید تا در هزینه های مکانیکی صرفه جویی کنید.

با این حال، بسته های کویل در اکثر وسایل نقلیه به راحتی قابل دسترسی هستند. گاهی اوقات، آنها را می بینید که فقط در زیر پوششی قرار گرفته اند که می تواند به سرعت جدا شود. اگر بتوانید آنها را ببینید، چند دقیقه بیشتر طول نمی کشد تا آنها را تعویض کنید. در این صورت، می توانید فقط یک بسته معیوب را تعویض کنید.

نتیجه گیری

آیا باید همه کویل های احتراق را یکجا تعویض کنم؟ نه لزوماً مگر اینکه قسمت خراب بخشی از یک خوشه باشد و در نقطه ای صعب العبور واقع شده باشد. در غیر این صورت، به ندرت احتمال دارد که یک بسته کویل خراب بر وضعیت سایرین تأثیر بگذارد. در واقع، شما باید به قابلیت اطمینان ثابت شده کویل های احتراق قدیمی که هنوز کارکرد دارند، بیشتر مطمئن باشید.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

آیا ورودی هوای سرد واقعاً کار ساز است؟

◍ برخی از رانندگان در مورد اینکه آیا ورودی هوای سرد عملکرد خودرو را بهبود می بخشد یا خیر، تردید […]

نحوه تعویض پایانه های باتری در 7 مرحله ساده

☆ باتری ها جزء ضروری هر خودرو هستند و پایانه های باتری به عنوان پل بین باتری و شارژر باتری […]

بهترین چراغ های جلو برای رانندگی در شب

✔ رانندگی با نور کم و یا بدون نور مشکل است حتی باتجربه‌ترین راننده‌ها نیز در جاده‌ای که هیچ منبع […]

دیفرانسیل جوش داده شده چیست؟

♥♥ بنابراین، برای کسی که به دریفت علاقه دارد، همه آنها به خوبی هدف دیفرانسیل جوش داده شده را درک […]

چه مدت می توانید با لاستیک وصله شده رانندگی کنید؟

✍ مسیر زندگی پر از شگفتی است و همینطور جاده هایی که در شهرها و حومه شهرها طی می کنید. […]

آیا باید ماشین جدید را واکس بزنید؟

✎ گیج کننده ترین سوال برای صاحبان خودروهای جدید این است که “آیا ماشین جدید را واکس بزنیم یا نه”. […]

4 علت اصلی لرزش فرمان

♣ از لرزش فرمان هنگام رانندگی اذیت می شوید؟ این یکی از رایج ترین مشکلاتی است که رانندگان از آن […]

تعویض دنده بدون کلاچ – چگونه در ماشین دستی کار می کند؟

◈باید بدانید که کلاچ چه نقشی حیاتی در عملکرد گیربکس دستی ایفا می کند. عملکرد آن کمک به تعویض دنده […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه