◉ مهمترین نشانه ها و علایم نشت روغن ترمز در خودرو و تاثیر آن بر عملکرد ترمزها ◉

مهمترین نشانه ها و علایم نشت روغن ترمز در خودرو

  • 26 تیر 1402
  • 0 نظر
  • admin

❖ بسیاری از مردم، به ویژه دارندگان خودروهای جدید، ممکن است نشت روغن ترمز را مهم ندانند، اما تأثیر شدیدی بر عملکرد کلی ترمز دارد. نشت روغن ترمز باعث آسیب به سیستم ترمز شده و منجر به خرابی ترمز و تصادف می شود. این موضوع نیازمند توجه فوری برای اطمینان از ایمنی و رفاه شما در جاده است.

دانستن دلیل نشت روغن ترمز و علائم نشتی به مدیریت بهتر وضعیت کمک می کند.

شایع ترین دلایل نشت مایع ترمز

آسیب در سیستم ترمز

نقص در سیستم ترمز، از جمله خطوط ترمز یا اتصالات، می تواند باعث نشت روغن ترمز شود. یا سوراخی در خطوط ترمز وجود دارد یا آسیبی در اتصالات ترمز به وجود آمده است – هر دو تأثیر منفی بر سیستم ترمز دارند. حتی می تواند باعث شود که ترمز از کار بیفتد. اگر فوراً برطرف نشود می تواند منجر به یک وضعیت خطرناک در رانندگی شود.

سیلندر اصلی معیوب

هنگامی که روغن ترمز زیر خودرو نشت می کند، معمولاًمشکل عمده سیلندر اصلی معیوب است. با این حال، مشکلات سیلندر slave نیز می تواند عامل نشتی مایع زیر خودرو باشد.

شل شدن دریچه های تخلیه

پیچ و مهره های هواکش بخشی از کالیپرهای ترمز هستند. وظیفه اصلی آن حذف مایع اضافی در حین سرویس سایر اجزای سیستم ترمز است. گاهی اوقات، مکانیک پس از شستشوی روغن ترمز، سوپاپ ها را به اندازه کافی سفت نمی کند و شل بودن سوپاپ ها باعث نشت مایع می شود.

سیلندر چرخ خراب

اگر هر خودرویی با ترمزهای کاسه ای مانند روغن ترمز روی دیواره هر چرخی داشته باشد، سیلندر چرخ خراب باعث این مشکل می شود. این نیز یک دلیل رایج برای نشت مایع است.

5 علامت نشت مایع ترمز که باید از آنها آگاه بود

چگونه متوجه می شوید که ترمز شما نشتی دارد؟ مراقب این علائم باشید:

1.چراغ هشدار ترمز روشن می شود

خودروها معمولا دارای چراغ هشداری هستند که در کنسول قرار دارد. هنگامی که این چراغ روشن است، نشان دهنده نشتی در سیستم ترمز است. اگرچه این چراغ می تواند هر مشکل مربوط به ترمز را نشان دهد، مردم اغلب آن را نشانه اولیه نشت مایعات می دانند زیرا روغن ترمز کم دلیل اصلی بیشتر مشکلات مربوط به ترمز است.

2.جمع شدن روغن زیر خودرو

چگونه نشت روغن ترمز را پیدا کنیم؟ اگر لکه کوچکی در زیر خودرو وجود داشته باشد یا قطرات مایع روی چرخ‌ها یا نزدیک آن وجود داشته باشد، احتمالاً مشکل نشت مایع است. نشتی در سیلندر اصلی ترمز و خطوط ترمز باعث می شود که قطرات مایع در زیر خودرو باقی بماند.

برای برخی افراد، تشخیص روغن ترمز، روغن گیربکس و روغن موتور دشوار می شود. به یاد داشته باشید که وقتی روغن ترمز نو است، شفاف یا زرد روشن است، اما با گذشت زمان رنگ مایع تیره می شود. با دست زدن به این روغن چرب بودن آن را احساس خواهید کرد و بوی روغن ماهی می دهد.

مرحله آخر بررسی مخزن روغن ترمز خودرو است. اگر پر نیست، باید نشتی داشته باشد که باید آن را پیدا کنید.

3.عملکرد نامناسب ترمز

مشکلات متعددی می تواند عامل عملکرد ضعیف ترمز باشد و نشت روغن ترمز یکی از آنهاست. اگر راننده نسبت به کل سیستم ترمز خودرو تسلط درستی ندارد، باید مخزن روغن ترمز را فوراً از نظر نشتی بررسی کند.

4.پدال ترمز نرم

وقتی پدال ترمز را برای توقف یا کاهش سرعت ماشین فشار می دهید، قبل از اینکه کاملاً سفت شود، فقط کمی پایین می آید. اما اگر پدال ترمز نرم یا اسفنجی به نظر برسد، احتمال گیر افتادن هوا در خطوط ترمز وجود دارد.

  آیا باید ماشین جدید را واکس بزنید؟

معمولاً عملکرد صحیح خط ترمز به پر بودن آن از روغن ترمز بستگی دارد. در صورت نشتی، هوا وارد خط ترمز می شود و پدال های ترمز را نرم می کند. در صورت فشار دادن می تواند باعث تصادف شود.

5.پایین افتادن پدال ترمز

این یکی تقریبا شبیه به علائم قبلی است و اغلب در همان زمان رخ می دهد. هنگامی که نشتی به مرحله شدید می رسد یا سیلندر اصلی ترمز مشکل پیدا می کند، پدال های ترمز تا آخر پایین می روند. زیرا ترمزها بدون مایع ترمز کافی نمی توانند کار کنند.

ترمزهای خراب تهدیدی مستقیم برای سرنشینان هستند. اگر این علامت قبل از شروع سفر ظاهر شد، هرگز رانندگی نکنید. اگر در حین رانندگی متوجه این موضوع شدید، با استفاده از دنده یا ترمز اضطراری سرعت خود را کم کنید و پس از توقف خودرو از آن خارج شوید. قبل از رانندگی دوباره ماشین را تعمیر کنید.

نتیجه

همه علائم ذکر شده جدی هستند، بنابراین هیچ یک از آنها را نادیده نگیرید. مهم نیست چه علامتی ظاهر می شود، قبل از رانندگی خودرو را بررسی کرده و مشکل را برطرف کنید. اگرچه تشخیص نشت روغن ترمز از روی این علائم امکان پذیر است، اما مکانیک بهترین فرد برای شناسایی و رفع این مشکلات است.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

آیا ورودی هوای سرد واقعاً کار ساز است؟

◍ برخی از رانندگان در مورد اینکه آیا ورودی هوای سرد عملکرد خودرو را بهبود می بخشد یا خیر، تردید […]

نحوه تعویض پایانه های باتری در 7 مرحله ساده

☆ باتری ها جزء ضروری هر خودرو هستند و پایانه های باتری به عنوان پل بین باتری و شارژر باتری […]

بهترین چراغ های جلو برای رانندگی در شب

✔ رانندگی با نور کم و یا بدون نور مشکل است حتی باتجربه‌ترین راننده‌ها نیز در جاده‌ای که هیچ منبع […]

دیفرانسیل جوش داده شده چیست؟

♥♥ بنابراین، برای کسی که به دریفت علاقه دارد، همه آنها به خوبی هدف دیفرانسیل جوش داده شده را درک […]

چه مدت می توانید با لاستیک وصله شده رانندگی کنید؟

✍ مسیر زندگی پر از شگفتی است و همینطور جاده هایی که در شهرها و حومه شهرها طی می کنید. […]

آیا باید ماشین جدید را واکس بزنید؟

✎ گیج کننده ترین سوال برای صاحبان خودروهای جدید این است که “آیا ماشین جدید را واکس بزنیم یا نه”. […]

4 علت اصلی لرزش فرمان

♣ از لرزش فرمان هنگام رانندگی اذیت می شوید؟ این یکی از رایج ترین مشکلاتی است که رانندگان از آن […]

تعویض دنده بدون کلاچ – چگونه در ماشین دستی کار می کند؟

◈باید بدانید که کلاچ چه نقشی حیاتی در عملکرد گیربکس دستی ایفا می کند. عملکرد آن کمک به تعویض دنده […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه