☜ تفاوت بین زاویه کمبر مثبت و منفی برای رانندگان خودرو در موقعیت های مختلف☞

تفاوت بین اثر کمبر مثبت و منفی

  • 25 تیر 1402
  • 0 نظر
  • admin

✔ نه تنها افراد تازه کار، بلکه بسیاری از رانندگان باتجربه نیز از تفاوت بین کمبر مثبت و منفی بی اطلاع هستند. تنها از طریق بحث تطبیقی در مورد این دو نوع، رانندگان می توانند روند کار کمبر، تأثیر آن بر عملکرد پیچ ها و همچنین محدودیت های آن را بیاموزند✔

کمبر چیست؟

قبل از پرداختن به بحث مفصل، نگاهی به تعریف اصطلاح “کمبر” بیندازید. به زبان ساده، به معنای زاویه ایستادن چرخ و لاستیک خودرو در جاده است.

هنگام اندازه گیری زاویه کمبر، جاده کاملاً صاف فرض می شود. هنگامی که یک ماشین ثابت روی زمین می ایستد، لاستیک یک زاویه خمیدگی ثابت را حفظ می کند. با این حال، هنگامی که راننده خودرو را به گوشه می راند، فرمان تماس را کاهش می‌دهد. برای کاهش این اثر و داشتن بیشترین میزان تماس بدنه لاستیک در جاده، تنظیمات کمبر را در نظر بگیرید و در هنگام پیچیدن خودرو بر اساس آن تنظیم کنید.

تفاوت بین کامبر مثبت و منفی

زاویه کمبر مثبت

اگر چرخ های جلوی خودروها به سمت بیرون متمایل باشد، دارای زاویه کمبر مثبت است. این زاویه پایداری بهتری را به وسیله نقلیه ارائه می دهد و به آن اجازه می دهد بدون زحمت به هر طرف بچرخد این زاویه کمبر در وسایل نقلیه تفریحی و کشاورزی مانند تراکتور کاملاً متداول است.

مزیت کمبر مثبت این است که راننده باید حداقل تلاش را برای هدایت وسایل نقلیه انجام دهد. همچنین، خمیدگی مثبت در هنگام روی سطوح ناهموار یا جاده های پرشتاب برای رانندگی صاف، ثبات بیشتری را فراهم می کند.

اکثر خودروهای دیفرانسیل جلو دارای موقعیت ثابتی برای کمبرهای مثبت خود هستند و اجازه هیچ گونه تغییری را نمی دهند. برای رانندگان و صاحبان خودروهایی که فقط بر داشتن یک تجربه رانندگی راحت تمرکز می کنند، این موضوع مهمی نیست.

اما زمانی که تصادفی رخ می دهد می تواند نگران کننده باشددر آن موقعیت خاص ، ممکن است مجبور شوید با تعویض برخی از اجزای چرخ، زاویه خمیدگی مثبت را دوباره ایجاد کنید. در غیر این صورت، حداکثر مالکان خودرو هیچ مشکلی با داشتن کمبر مثبت در چرخ های جلو نخواهند داشت.

زاویه کمبر منفی

در مورد کمبر منفی، چرخ های جلو دارای موقعیت شیب دار به سمت داخل هستند. این زاویه برای ایجاد چرخش در گوشه ها مناسب ترین است. از این رو، چرخش با کمبر منفی بدون عارضه می شود.

  مهمترین نشانه ها و علایم نشت روغن ترمز در خودرو

این زاویه کمترین فشار را بر روی لاستیک ها وارد می کند زیرا لاستیک ها حداقل با زمین تماس دارند و فشار کمتری به آنها وارد می شود. با این زاویه کمبر منفی، نوبت گرفتن به یک فرآیند روان تبدیل می شود.

در صورتی که چرخ‌های خودرو دارای زاویه کمبر نباشند و با محور عمودی هم راستا باشند، ایراداتی وجود دارد. بدون هیچ زاویه‌ای، لکه‌های تماس لاستیک‌های جلو هنگام پیچیدن از روی زمین بلند می‌شوند. راننده همچنین یک تجربه چرخشی خشن خواهد داشت.

نتیجه گیری

اینها تفاوت های بین زوایای کمبر مثبت و منفی است. هر دو مزایا و معایب خود را دارند. با این حال، صاحبان خودروهای با کارایی بالا که مجبورند خودرو را در گوشه ای قرار دهند، اغلب کمبر منفی چرخ های جلو را ترجیح می دهند.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

آیا ورودی هوای سرد واقعاً کار ساز است؟

◍ برخی از رانندگان در مورد اینکه آیا ورودی هوای سرد عملکرد خودرو را بهبود می بخشد یا خیر، تردید […]

نحوه تعویض پایانه های باتری در 7 مرحله ساده

☆ باتری ها جزء ضروری هر خودرو هستند و پایانه های باتری به عنوان پل بین باتری و شارژر باتری […]

بهترین چراغ های جلو برای رانندگی در شب

✔ رانندگی با نور کم و یا بدون نور مشکل است حتی باتجربه‌ترین راننده‌ها نیز در جاده‌ای که هیچ منبع […]

دیفرانسیل جوش داده شده چیست؟

♥♥ بنابراین، برای کسی که به دریفت علاقه دارد، همه آنها به خوبی هدف دیفرانسیل جوش داده شده را درک […]

چه مدت می توانید با لاستیک وصله شده رانندگی کنید؟

✍ مسیر زندگی پر از شگفتی است و همینطور جاده هایی که در شهرها و حومه شهرها طی می کنید. […]

آیا باید ماشین جدید را واکس بزنید؟

✎ گیج کننده ترین سوال برای صاحبان خودروهای جدید این است که “آیا ماشین جدید را واکس بزنیم یا نه”. […]

4 علت اصلی لرزش فرمان

♣ از لرزش فرمان هنگام رانندگی اذیت می شوید؟ این یکی از رایج ترین مشکلاتی است که رانندگان از آن […]

تعویض دنده بدون کلاچ – چگونه در ماشین دستی کار می کند؟

◈باید بدانید که کلاچ چه نقشی حیاتی در عملکرد گیربکس دستی ایفا می کند. عملکرد آن کمک به تعویض دنده […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه