⇦ دلایل رایج برای شارژ نشدن باتری خودرو و علت کاهش شارژ باتری ⇨

دلایل رایج برای شارژ نشدن باتری خودرو

  • 28 تیر 1402
  • 0 نظر
  • admin

👈 آیا شارژ باتری ماشین شما بی دلیل کاهش می یابد؟ ممکن است دلایل مختلفی برای شارژ نشدن باتری ماشین وجود داشته باشد. این مشکل می تواند یک دینام آسیب دیده یا نشتی برق باشد.

دلایل شارژ نشدن باتری ماشین

باتری خودرو شارژ نمی‌شود و خاموش شدن مداوم آن نشان‌دهنده مشکلی در داخل باتری یا آسیب‌دیدگی قطعه‌ای که به آن متصل می شود است. چگونه متوجه می شوید که باتری خراب است یا مشکل از یک قطعه خارجی است؟

1.دینام خراب

دینام هر بار کار نمی کند. در برخی موارد، باتری خودرو به دلیل نقص قطعات داخلی، پس از پرش، شارژ را نگه نمی دارد. دینام خراب می تواند دلیل دیگری باشد که باتری قادر به نگه داشتن شارژ برای مدت طولانی نیست. وقتی دینام ماشین شما فرسوده یا ترک خورده است، نمی تواند برق کافی را به واحد باتری برساند.

چگونه دینام خراب را تشخیص دهیم؟ دینام خراب از طریق چراغ های کم نور در داشبورد معلوم می شود. چراغ های جلو با سرعت روشن تر یا کم نورتر می شوند. بوی سوختن لاستیک یا سیم؛ و صدای غرش از وسیله نقلیه از دلایل رایج شارژ نشدن باتری ماشین است.

2.تخلیه برق

برخی تجهیزات دیگر در وسیله نقلیه شما می توانند باعث تخلیه باتری شوند. به عنوان مثال روشن ماندن چراغ خودرو در شب منجر به خالی شدن باتری می شود. به همین ترتیب، برخی از وسایل الکتریکی دیگر مانند ساعت، رادیو، فندک، چراغ صندوق عقب، سیستم هشدار یا چیز دیگری در وسیله نقلیه شما وجود دارد که می تواند باعث تخلیه سریع یا تخلیه باتری با نشت انرژی شود.

نحوه تخمین نشتی برق

راه‌هایی برای اطلاع از میزان خالی شدن باتری وجود دارد. می توانید از آمپرمتر، ولت متر یا تست چراغ جلو استفاده کنید.

تست آمپر متر

موتور را خاموش کنید و یکی از کابل های باتری را جدا کنید. یک کابل آمپرمتر را بردارید و آن را به کابل باتری جدا شده وصل کنید. سپس کابل آمپرمتر دیگر را به باتری وصل کنید.

بیست و پنج میلی آمپر یا کمتر،عدد تخلیه طبیعی جریان است. اگر قرائت آمپرمتر از 25 میلی آمپر بیشتر شود، باید برخی از مشکلات الکتریکی وجود داشته باشد که نیاز به بررسی بیشتر دارد.

تست چراغ جلو

روش دیگری برای تعیین اینکه آیا تخلیه باتری وجود دارد یا خیر تست چراغ جلوی خودرو است. شما می توانید با روشن کردن چراغ های جلوی اتومبیل خود به تشخیص مختصری بپردازید. اگر نور را با روشنایی کامل تابش نمی کنند، به این معنی است که باتری معیوبی دارید.

تست ولت متر

می‌توانید از یک ولت متر برای تأیید وضعیت فعلی باتری خودرو استفاده کنید. یک ولت متر می‌تواند میزان آب باقی مانده در باتری را اندازه‌گیری کند. یک ولت متر دارای دو سیم رنگی است. شما باید سیم قرمز را به ترمینال مثبت و سیم سیاه را به ترمینال منفی باتری وصل کنید.

اگر ولتاژ بین 12.65 تا 12.77 باشد باتری خوب است. با این حال، اگر عدد کمتر از آن باشد، باتری باید توسط یک مکانیک حرفه ای بررسی شود.

3.سن باتری

آیا باتری ماشین شما 4 سال یا بیشتر عمر دارد؟ آیا به نظر فرسوده می رسد؟ برخی از واحدهای باتری قدیمی ممکن است در نگه داشتن شارژ برای مدت طولانی مشکل داشته باشند.

  5w30 در مقابل 5w40: کدام روغن موتور برای ماشین شما مناسب است

مکانیک های متخصص توصیه می کنند باتری خودرویی که 4 تا 6 سال استفاده شده است را تعویض کنید. خوردگی مداوم و ترک خوردن باتری را در طول سال ها فرسوده می کند.

مشاهده خواهید کرد که این مشکل در باتری های نسبتا جدیدتر نیز رخ می دهد. این امر به ویژه زمانی اتفاق می‌افتد که یک خودرو برای هفته‌ها بدون استفاده بماند. عدم فعالیت در مدت طولانی ممکن است به باتری خودرو آسیب برساند.

4.مشکل در سیستم شارژ

شارژ نشدن باتری خودرو با دینام هنگام رانندگی می تواند دلیل دیگری باشد. قبلا استفاده از ولت متر را پیشنهاد کرده بودیم و در این شرایط هم می توانید از آن استفاده کنید.

با این حال، قرائت در این مورد متفاوت خواهد بود. اگر کمتر از 12 ولت افت کند، مطمئناً باتری خالی دارید.

در حالت دشارژ، مشکل از سیستم شارژ است. یک شارژر با کیفیت بخرید و مطمئن شوید که با باتری سازگار است.

جمع بندی

اگر باتری ماشین شما شارژ نمی شود، دلایل ذکر شده در این راهنما را بررسی کنید تا ریشه مشکل را بیابید. اگر نمی‌توانید مشکل‌ را پیدا کنید یا دانش مکانیکی کافی ندارید، با متخصص تماس بگیرید. یک متخصص می تواند راه حلی برای رفع مشکل باتری ماشین شما بیابد. در غیر این صورت، تشخیص اشتباه هزینه تعمیر زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت و ممکن است به باتری کاملا سالم آسیب برساند.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

آیا ورودی هوای سرد واقعاً کار ساز است؟

◍ برخی از رانندگان در مورد اینکه آیا ورودی هوای سرد عملکرد خودرو را بهبود می بخشد یا خیر، تردید […]

نحوه تعویض پایانه های باتری در 7 مرحله ساده

☆ باتری ها جزء ضروری هر خودرو هستند و پایانه های باتری به عنوان پل بین باتری و شارژر باتری […]

بهترین چراغ های جلو برای رانندگی در شب

✔ رانندگی با نور کم و یا بدون نور مشکل است حتی باتجربه‌ترین راننده‌ها نیز در جاده‌ای که هیچ منبع […]

دیفرانسیل جوش داده شده چیست؟

♥♥ بنابراین، برای کسی که به دریفت علاقه دارد، همه آنها به خوبی هدف دیفرانسیل جوش داده شده را درک […]

چه مدت می توانید با لاستیک وصله شده رانندگی کنید؟

✍ مسیر زندگی پر از شگفتی است و همینطور جاده هایی که در شهرها و حومه شهرها طی می کنید. […]

آیا باید ماشین جدید را واکس بزنید؟

✎ گیج کننده ترین سوال برای صاحبان خودروهای جدید این است که “آیا ماشین جدید را واکس بزنیم یا نه”. […]

4 علت اصلی لرزش فرمان

♣ از لرزش فرمان هنگام رانندگی اذیت می شوید؟ این یکی از رایج ترین مشکلاتی است که رانندگان از آن […]

تعویض دنده بدون کلاچ – چگونه در ماشین دستی کار می کند؟

◈باید بدانید که کلاچ چه نقشی حیاتی در عملکرد گیربکس دستی ایفا می کند. عملکرد آن کمک به تعویض دنده […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه