✔ دلایل وجود روغن در مخزن خنک کننده و عیب یابی آن (مخلوط شدن آب و روغن خودرو)

دلایل وجود روغن در مخزن خنک کننده و عیب یابی آن (مخلوط شدن آب و روغن خودرو)

  • 7 مرداد 1402
  • 0 نظر
  • admin

⁂ درست مانند بدن انسان، ماشین شما نیاز به معاینه منظم دارد. این به شما کمک می کند تا هر مشکلی را در اولین فرصت ممکن تشخیص دهید. یکی از مشکلات رایج مربوط به موتور خودرو، روغن در مخزن مایع خنک کننده است. اگر در مرحله اولیه بررسی نشود، می تواند به کل موتور آسیب برساند.

چه در حال حاضر با این مشکل مواجه هستید یا خیر، بهتر است علائم و علل نشت روغن به خنک کننده را به همراه چند راه حل احتمالی بدانید.

روغن موجود در خنک کننده چگونه است؟

روغن و مایع خنک کننده دو ماده متفاوت هستند که در قسمت های جداگانه خودرو ذخیره می شوند. روغن اصطکاک بین قطعات داخلی خودرو را به حداقل می رساند. خنک کننده یا عامل خنک کننده دمای موتور را کنترل می کند. این دو چیز هرگز نباید با هم مخلوط شوند. اگر این کار را انجام دهند، ماشین شما با مشکلات جدی روبرو خواهد شد.

  6 روش برای برداشتن راحت پیچ سفت شده تخلیه روغن

رایج ترین علامت روغن در سیستم خنک کننده وجود یک لایه لزج قهوه ای مایل به شیری در خنک کننده است. ممکن است در مرحله اولیه آلودگی، در بالای مایع، درخشندگی روغنی وجود داشته دارد.

دلایل نشت روغن در خنک کننده

1.واشر سر سیلندر آسیب دیده

واشر سر سیلندر شکسته یا آسیب دیده دلیل اصلی ورود روغن به مایع خنک کننده است. این واشر سرسیلندر را می توانید در کنار بلوک موتور پیدا کنید. سطح مناسب فشار هوا را حفظ کرده و از نشت روغن موتور جلوگیری می کند. با این حال، یک موتور بیش از حد گرم می تواند این واشر سرسیلنر را بترکاند که منجر به نشت روغن در مخزن خنک کننده می شود.

2.اویل پمپ معیوب

ترک خوردگی اویل پمپ یکی از دلایل رایج نشت روغن است. امروزه بیشتر خودروها دارای اویل پمپ هستند که ممکن است به مرور زمان یا استفاده بیش از حد دچار ترک شوند. اگر در کولر خودروی شما روغن وجود دارد، بررسی کنید که آیا اویل پمپ ترک دارد یا خیر. اگر بله، در اسرع وقت آن را تعویض کنید. هزینه زیادی ندارد، بنابراین لازم نیست نگران هزینه ها باشید.

3.ترک در بلوک موتور

اگر در مخزن مایع خنک کننده مخلوط روغن پیدا کردید، بلوک موتور را بررسی کنید و به دنبال ترک ها باشید. عدم روغن کاری و خنک کننده کافی هنگام گرم شدن موتور، ممکن است ترک هایی ظاهر شود.

ترک موتور یک خبر بد است زیرا باید کل موتور را تعویض کنید. این تعمیر گران قیمت است و هزینه بالایی دارد.

4.سرسیلندر معیوب

به دلیل گرمای شدید تولید شده توسط موتور، سیلندرها و سرسیلندرها ممکن است در نقاط مختلف دچار ترک شوند. این ترک ها باعث می شود روغن نشت کند و مایع خنک کننده را آلوده کند.

در صورت وجود ترک در سرسیلندر، تعویض کل سیلندر ضروری است. هزینه تعمیر بسته به مدل خودرو متفاوت خواهد بود.

روغن در مخزن خنک کننده: چقدر می تواند خطرناک باشد؟

به طور خلاصه، مخلوط شدن روغن و مایع خنک کننده بی خطر نیست. این مواد از عناصر مختلفی تشکیل شده اند و اهداف کاملا متفاوتی را انجام می دهند.

عملکرد روغن این است که کل موتور را با قوام غلیظ آن روان کند. برعکس، مایع خنک کننده قوام آب مانندی دارد و با پایین نگه داشتن دمای موتور از گرم شدن بیش از حد موتور خودرو جلوگیری می کند.

هنگامی که مایع خنک کننده توسط روغن نشتی آلوده می شود، نمی تواند موتور را خنک نگه دارد. و گرمای بیش از حد موتور می تواند مشکلات مختلفی ایجاد کند که منجر به تعمیرات گران قیمت تر می شود.

روغن در مایع رادیاتور به این معنی است که هنگام رانندگی با ماشین با مشکلات متعددی مواجه خواهید شد. داغ شدن بیش از حد موتور یک مشکل رایج خواهد بود و در موارد شدید دود از زیر کاپوت خارج می شود. همچنین ممکن است مشکلاتی مانند گرفتگی رادیاتور، خرابی رادیاتور و سنسور دما معیوب باشد.

مکانیک، موتور خودروی شما را به طور کامل بررسی می کند و یک طرح تعمیر را پیشنهاد می کند. تشخیص حرفه ای تنها راه برای یافتن علل اصلی این مشکل و رفع آنها است.

عیب یابی ممکن است شامل تخلیه مایع خنک کننده آلوده و پر کردن مخزن با مایع تازه باشد. با این وجود، برای هر موقعیتی آماده باشید، در صورتی که این مشکل برای مدت طولانی ادامه داشته باشد ، ممکن است نیاز به تعویض کل موتور داشته باشید .

جمع بندی

روغن موجود در مخزن مایع خنک کننده می تواند مشکلات شدیدی برای خودروی شما ایجاد کند و کارایی آن را به خطر بیندازد. شناسایی علت در مرحله اولیه باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شود. از این رو، ما به شما پیشنهاد می کنیم که مراقب عملکرد خودرو خود باشید و به طور منظم چکاپ آن را انجام دهید. هر زمان که می توانید مشکل را تشخیص دهید، با یک مکانیک حرفه ای تماس بگیرید تا موتور شما را بررسی کند.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

آیا ورودی هوای سرد واقعاً کار ساز است؟

◍ برخی از رانندگان در مورد اینکه آیا ورودی هوای سرد عملکرد خودرو را بهبود می بخشد یا خیر، تردید […]

نحوه تعویض پایانه های باتری در 7 مرحله ساده

☆ باتری ها جزء ضروری هر خودرو هستند و پایانه های باتری به عنوان پل بین باتری و شارژر باتری […]

بهترین چراغ های جلو برای رانندگی در شب

✔ رانندگی با نور کم و یا بدون نور مشکل است حتی باتجربه‌ترین راننده‌ها نیز در جاده‌ای که هیچ منبع […]

دیفرانسیل جوش داده شده چیست؟

♥♥ بنابراین، برای کسی که به دریفت علاقه دارد، همه آنها به خوبی هدف دیفرانسیل جوش داده شده را درک […]

چه مدت می توانید با لاستیک وصله شده رانندگی کنید؟

✍ مسیر زندگی پر از شگفتی است و همینطور جاده هایی که در شهرها و حومه شهرها طی می کنید. […]

آیا باید ماشین جدید را واکس بزنید؟

✎ گیج کننده ترین سوال برای صاحبان خودروهای جدید این است که “آیا ماشین جدید را واکس بزنیم یا نه”. […]

4 علت اصلی لرزش فرمان

♣ از لرزش فرمان هنگام رانندگی اذیت می شوید؟ این یکی از رایج ترین مشکلاتی است که رانندگان از آن […]

تعویض دنده بدون کلاچ – چگونه در ماشین دستی کار می کند؟

◈باید بدانید که کلاچ چه نقشی حیاتی در عملکرد گیربکس دستی ایفا می کند. عملکرد آن کمک به تعویض دنده […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه