✔ آیا رانندگی با سیلندر دارای احتراق ناقص ممکن و بی خطر است؟ نشانه های احتراق ناقص سیلندر✔

آیا رانندگی با سیلندر دارای احتراق ناقص ممکن و بی خطر است؟

  • 9 مرداد 1402
  • 0 نظر
  • admin

✎رانندگی با سیلندر ناقص تحت هیچ شرایطی ایمن نیست. این می تواند باعث آسیب شدید به موتور ماشین شما شود و بنابراین توصیه می شود با این مشکل رانندگی نکنید. حال اگر به این فکر می‌کنید که چه چیزی باعث احتراق ناقص سیلندر می‌شود، خوب، این شمع‌های جرقه‌زن نامناسب یا مخلوط هوا یا سوخت نامتعادل است که باعث احتراق نادرست سیلندر می‌شود.

درک خطر رانندگی با احتراق ناقص

این سیلندر خودرو است که بخش اساسی موتور و محل احتراق است. مقدار مناسب احتراق برای رساندن نیروی مورد نیاز به ماشین شما برای رانندگی زیاد لازم است. با توجه به نوع موتور ماشین شما، می تواند تا 12 سیلندر در آن وجود داشته باشد. و اگر فکر می کنید که آسیب در هیچ یک از آنها تفاوتی ایجاد نمی کند، پس باید دوباره به آن فکر کنید.

  دلایل کار نکردن کروز کنترل

این کاملاً به سیلندرهای آسیب دیده بستگی دارد که چه مدت می توانیم با سیلندر ناقص رانندگی کنیم .اگر تعداد بیشتری از سیلندرها در حال احتراق ناقص باشند، نمی‌توانید رانندگی کنیم، در حالی که با یک سیلندر آسیب‌دیده و در حال احتراق ناقص، می‌توانید کمی رانندگی کنید، اما این نیز با خطر همراه می باشد.

در حال حاضر، رانندگی با سیلندر ناقص باعث کاهش قابل توجه قدرت در خودرو می شود. به عنوان مثال، اگر ماشین شما دارای 4 سیلندر است و همه آنها به خوبی کار می کنند، ماشین شما با قدرت 100٪ کار می کند. اما، از طرف دیگر، اگر هر 1 سیلندر، از 4 سیلندر، آسیب ببیند، قدرت ماشین شما 25٪ کاهش می یابد.

خطرات احتمالی رانندگی با سیلندر احتراق ناقص چیست؟

هنگامی که متوجه شدید که چه چیزی باعث احتراق ناقص سیلندر می شود، نکته بعدی که باید به آن توجه کنید اثراتی است که یک سیلندر می تواند ایجاد کند. آیا احتراق ناقص سیلندر برای رانندگی ایمن است؟ قطعا نه! اما چه چیزی ادامه رانندگی با سیلندر ناقص را ناامن می کند. این اثراتی است که برای وسیله نقلیه شما ایجاد می کند.

تأثیرات روی خودرو در مورد اتفاقاتی است که وقتی سیلندر خراب می شود روی می دهد. اجازه دهید در مورد اثرات مختلفی که ماشین شما می تواند با آن روبرو شود صحبت کنیم:

1.عملکرد پایین تر خودرو

اولین و مهمترین اثر رانندگی با سیلندر ناقص کاهش عملکرد خودرو است. همانطور که در یک سیلندر در حال احتراق ناقص، بار روی سیلندرهای دیگر وارد می شود و آنها باید تلاش بیشتری برای کشیدن وسیله نقلیه انجام دهند، این کار عملکرد خودرو را خیلی کاهش می دهد.

این احتمال وجود دارد که بار افزایش یافته به سایر سیلندرهای سالم نیز آسیب برساند.

2.کاهش بهره وری سوخت

کاملاً بدیهی است که با کاهش عملکرد خودرو، راندمان سوخت خودرو شما نیز کاهش می یابد. برای عملکرد و کار خود به سوخت بیشتری نیاز دارد و این مستلزم پر کردن مکرر سوخت است. همچنین، به خاطر این مشکل، میانگین خودروی شما در حین رانندگی نیز تقریباً به نصف مقدار قبلی کاهش می یابد.

3.سر و صدا

چگونه می توانید صداهای غیر قابل تحملی را که هنگام رانندگی با سیلندر در حال احتراق ناقص می آید را فراموش کنید؟ این صداها از ماشین شما نشان دهنده این واقعیت است که مشکلی در ماشین شما وجود دارد و نیاز به توجه شما دارد.

اگر این صداها بدون مدیریت رها شوند، با گذشت زمان افزایش می یابند و در نهایت به خودرو آسیب می رسانند. بنابراین بهتر است قبل از اینکه به خودرو آسیبی وارد کند به این صداها توجه کنید شاید هرگز قابل بازیابی نباشد.

4.آسیب موتور

آخرین اما نه کم‌اهمیت، این است که سیلندر احتراق ناقص موتور خودرو را تخریب می‌کند و موتور عملکرد مطلوب خود را نخواهد داشت. همچنین خروجی مورد انتظار از موتور خودرو یکسان نخواهد بود.

موتور آسیب دیده برخی دیگر از مشکلات خودرو را نیز بوجود می آورد که اگر نادیده گرفته شوند، به خودروی شما صدمه می زند. ما مطمئن هستیم که شما مطمئناً آن را نمی خواهید.

نتیجه

با این اطلاعات در مورد رانندگی با سیلندر در حال احتراق ناقص، شما به وضوح می‌دانستید که این نگرانی وجود دارد که خرابی سیلندر برای رانندگی خطرناک است. برای حفظ عملکرد آن در طولانی مدت، قطعاً باید از رانندگی با سیلندر دارای احتراق ناقص خودداری کنید.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

آیا ورودی هوای سرد واقعاً کار ساز است؟

◍ برخی از رانندگان در مورد اینکه آیا ورودی هوای سرد عملکرد خودرو را بهبود می بخشد یا خیر، تردید […]

نحوه تعویض پایانه های باتری در 7 مرحله ساده

☆ باتری ها جزء ضروری هر خودرو هستند و پایانه های باتری به عنوان پل بین باتری و شارژر باتری […]

بهترین چراغ های جلو برای رانندگی در شب

✔ رانندگی با نور کم و یا بدون نور مشکل است حتی باتجربه‌ترین راننده‌ها نیز در جاده‌ای که هیچ منبع […]

دیفرانسیل جوش داده شده چیست؟

♥♥ بنابراین، برای کسی که به دریفت علاقه دارد، همه آنها به خوبی هدف دیفرانسیل جوش داده شده را درک […]

چه مدت می توانید با لاستیک وصله شده رانندگی کنید؟

✍ مسیر زندگی پر از شگفتی است و همینطور جاده هایی که در شهرها و حومه شهرها طی می کنید. […]

آیا باید ماشین جدید را واکس بزنید؟

✎ گیج کننده ترین سوال برای صاحبان خودروهای جدید این است که “آیا ماشین جدید را واکس بزنیم یا نه”. […]

4 علت اصلی لرزش فرمان

♣ از لرزش فرمان هنگام رانندگی اذیت می شوید؟ این یکی از رایج ترین مشکلاتی است که رانندگان از آن […]

تعویض دنده بدون کلاچ – چگونه در ماشین دستی کار می کند؟

◈باید بدانید که کلاچ چه نقشی حیاتی در عملکرد گیربکس دستی ایفا می کند. عملکرد آن کمک به تعویض دنده […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه