رایج ترین نشانه هایی که نشان می دهد ماشین شما نیاز به تنظیم دارد

رایج ترین نشانه هایی که نشان می دهد ماشین شما نیاز به تنظیم دارد

  • 5 مرداد 1402
  • 0 نظر
  • admin

✔ چه یک مدل تازه از کارخانه خریداری کرده باشید یا یک خودروی دست دوم، باید پس از طی مسافتی خاص تحت بررسی و تعمیر و نگهداری قرار گیرد. باید مشکلات کوچک را قبل از تبدیل شدن به مشکلات بزرگتر برطرف کرد و به همین دلیل است که باید از علائمی که ماشین شما به تنظیم نیاز دارد آگاه باشید.

تنظیم شامل تعمیرات جزئی مانند تعمیر شمع، تعویض سیم و فیلتر، تنظیم زمان احتراق و موارد دیگر است. قسمت های زیر را دنبال کنید تا بدانید چه زمانی باید ماشین خود را تنظیم کنید.

رایج ترین نشانه هایی که نشان می دهد ماشین شما نیاز به تنظیم دارد

ممکن است در مورد چگونگی تشخیص اینکه آیا ماشین شما نیاز به تنظیم دارد یا خیر تعجب کنید. این 5 نشانه را دنبال کنید که نشان می دهد باید ماشین خود را تنظیم کنید.

1.استارت و شتاب آهسته

استارت و شتاب کند خودروها نشانه این است که خودروی شما نیاز به تنظیم دارد. هنگامی که خودرو سوخت یا اکسیژن کافی دریافت نمی کند یا سیستم احتراق آن جرقه نمی زند، روشن کردن خودرو برای شما سخت خواهد بود. همچنین این امکان وجود دارد که وسیله نقلیه به هیچ وجه روشن نشود. مشکل راه اندازی ماشین را نادیده نگیرید زیرا این می تواند نشانه ای از یک مشکل داخلی باشد.

  نحوه تعویض پایانه های باتری در 7 مرحله ساده

باتری ضعیف یا سیستم سوخت معیوب می تواند در این مورد مشکل باشد. مشکل احتراق ممکن است دلیل اصلی باشد که می توانید با یک تنظیم ساده آن را برطرف کنید. از یک مکانیک بخواهید تا علت واقعی را تشخیص دهد. کاهش سرعت شتاب یکی دیگر از علائمی است که نباید از آن غافل شوید و بلافاصله به مکانیک مراجعه کنید.

نکته: اگر خودروی شما پس از روشن کردن سوییچ پاسخ نمی دهد، ممکن است زمان آن رسیده باشد که یک باتری جدید تهیه کنید.

2.توقف مکرر

اگر چه زمانی که شما در حال یادگیری رانندگی با دنده دستی هستید، توقف یک اتفاق عادی است، اما در شرایط دیگر، به خصوص زمانی که یک راننده متخصص با یک خودروی اتوماتیک دارید، نشانه خوبی نیست. توقف گاه به گاه یا مکرر خودرو نشانگر یک مشکل شدید است.

هر یک از این قسمت های زیر می تواند باعث توقف خودرو شود، مانند باتری از کار افتاده، شمع معیوب، احتراق معیوب، استفاده نادرست از کلاچ، پمپ بنزین آسیب دیده و غیره. تنظیم می‌تواند بسیاری از این مشکلات جزئی را برطرف کند و از بروز هر مشکل بزرگ‌تری جلوگیری کند.

3.صدا و ارتعاشات غیرمعمول

هنگام رانندگی در برخی از جاده های ناهموار، احساس لرزش در فرمان و اتاق خودرو طبیعی است. این به دلیل تماس چرخ ها با سطح درشت اتفاق می افتد. اما، هنگام رانندگی در مسیر صاف مراقب لرزش باشید. این نشان دهنده یک مشکل داخلی است و باید به سرعت مورد توجه قرار گیرد.

موتورهای خراب خودرو ممکن است باعث شود وسیله نقلیه شما در هنگام شتاب گیری یا بالا رفتن از یک جاده تپه ای ضربه بزند. همچنین، شمع های معیوب ممکن است منشا صدای غیرمنتظره در هنگام شتاب گیری یا در حالت بیکار باشند. به این مسائل توجه کنید زیرا این موارد نشان می‌دهند که چه زمانی باید خودرو را تنظیم کنید.

4.مسافت پیموده شده بد

نگرفتن مسافت پیموده شده یکی از نشانه هایی است که ماشین شما نیاز به تنظیم دارد. مسافت پیموده شده به قدری حیاتی است که می تواند یک معامله خرید خودرو را ایجاد کند یا به هم بزند. هر راننده ای در مورد اینکه وسیله نقلیه می تواند چند مایل بپیماید، ایده درستی دارد.هیچ دلیلی وجود ندارد که یک روز مسافت پیموده شده به طور ناگهانی کاهش یابد.

اگر مسافت پیموده شده کمتری را تجربه می کنید، به این معنی است که خودرو قادر به سوزاندن سوخت آنطور که باید نیست. شمع های کثیف یا مشکل دار یا مشکلات تزریق سوخت می تواند باعث این موضوع باشد. در هر دو مورد، تنظیم خودرو به میزان قابل توجهی بهره وری سوخت و عملکرد خودرو را بهبود می بخشد.

نکته: هر بار که باک را پر می کنید، مسافت پیموده شده خودرو را پیگیری کنید. این به شناسایی هرگونه ناکارآمدی سوخت کمک خواهد کرد.

5.به توصیه های سازنده اعتماد کنید

دفترچه راهنمای خودرو را بررسی کنید تا بدانید هر چند وقت یکبار باید یک تنظیم را دریافت کنید. هر سازنده خودرو یک جلسه تنظیم سفارشی را برای همه مدل‌های خودرو توصیه می‌کند. برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل فنی، حتی اگر هیچ نشانه ای از مشکل وجود نداشته باشد، این برنامه را دنبال کنید.

وسایل نقلیه قدیمی که دارای سیستم جرقه زنی غیر الکترونیکی هستند باید بعد از هر 10000 تا 20000 مایل یک نوبت تنظیم شوند. برای یک وسیله نقلیه مدرن، شما باید بین 30000 تا 100000 مایل یک تنظیم کنید. اگر در مورد دستورالعمل تنظیم شک دارید، با یک مکانیک مجرب صحبت کنید.

صحبت پایانی

هر خودرو باید پس از زمان مشخصی تنظیم شود و این امر از خرابی احتمالی قطعات مختلف جلوگیری می کند. از این علائم متداوrangiru.com/…/قاب-تک-دور-خودرو-مدل-a03-مناسب-برای-l90ل که ماشین شما نیاز به تنظیم دارد آگاه باشید. در صورت مشاهده هر یک از این موارد، خودرو را فورا به نزدیکترین تعمیرگاه یا مکانیک ببرید. حتی اگر چنین علائمی وجود نداشت، پس از دوره توصیه شده برای بررسی سلامت خودرو به مکانیک مراجعه کنید.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

آیا ورودی هوای سرد واقعاً کار ساز است؟

◍ برخی از رانندگان در مورد اینکه آیا ورودی هوای سرد عملکرد خودرو را بهبود می بخشد یا خیر، تردید […]

نحوه تعویض پایانه های باتری در 7 مرحله ساده

☆ باتری ها جزء ضروری هر خودرو هستند و پایانه های باتری به عنوان پل بین باتری و شارژر باتری […]

بهترین چراغ های جلو برای رانندگی در شب

✔ رانندگی با نور کم و یا بدون نور مشکل است حتی باتجربه‌ترین راننده‌ها نیز در جاده‌ای که هیچ منبع […]

دیفرانسیل جوش داده شده چیست؟

♥♥ بنابراین، برای کسی که به دریفت علاقه دارد، همه آنها به خوبی هدف دیفرانسیل جوش داده شده را درک […]

چه مدت می توانید با لاستیک وصله شده رانندگی کنید؟

✍ مسیر زندگی پر از شگفتی است و همینطور جاده هایی که در شهرها و حومه شهرها طی می کنید. […]

آیا باید ماشین جدید را واکس بزنید؟

✎ گیج کننده ترین سوال برای صاحبان خودروهای جدید این است که “آیا ماشین جدید را واکس بزنیم یا نه”. […]

4 علت اصلی لرزش فرمان

♣ از لرزش فرمان هنگام رانندگی اذیت می شوید؟ این یکی از رایج ترین مشکلاتی است که رانندگان از آن […]

تعویض دنده بدون کلاچ – چگونه در ماشین دستی کار می کند؟

◈باید بدانید که کلاچ چه نقشی حیاتی در عملکرد گیربکس دستی ایفا می کند. عملکرد آن کمک به تعویض دنده […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه