🔸چه مدت طول می کشد تا دزدگیر خودرو متوقف شود؟ دلایل متوقف نشدن دزد گیر خودرو🔸

چه مدت طول می کشد تا دزدگیر خودرو متوقف شود؟

  • 10 خرداد 1402
  • 0 نظر
  • admin

🔹تصور کنید شب ها می خوابید اما دزدگیر ماشین همسایه شما متوقف نمی شود. مطمئناً شما بسیار عصبانی خواهید شد اما دزدگیر ماشین پس از مدت کوتاهی متوقف می شود. پس دزدگیر ماشین بعد از چه مدت خاموش می شود.

دزدگیر خودرو چگونه کار می کند؟

برای اینکه بدانید دزدگیر ماشین چقدر دوام می آورد، ابتدا باید بدانید که چگونه کار می کند. دزدگیر خودرو از چندین قسمت مختلف تشکیل شده است. دزدگیر ماشین مدرن از یک کامپیوتر، یک گیرنده که به کد کلید شما پاسخ می دهد، یک بلندگو و چندین سنسور مختلف تشکیل شده است.

اصل کار دزدگیر خودرو نیز ساده است. هنگامی که کلید هشدار روشن می شود و یا یک سنسور پاسخ دریافت می کند، زنگ هشدار به صدا در می آید. هنگامی که سنسورها هیچ فعالیت غیرعادی را ثبت نمی کنند، دزدگیر خودرو فعال اما بی صدا و غیر قابل توجه می ماند.

  5 علت معمولی گرم شدن بیش از حد موتور

به طور کلی، در شرایط معمول، دزدگیر خودرو در صورتی که ضربه بالاتر از آستانه طبیعی خود را احساس کند، به صدا در می آید. به دلیل وجود سنسورهای شوک که در اکثر خودروهای مدرن وجود دارد، این امکان وجود دارد. اگر تلاشی برای نفوذ به داخل وسیله نقلیه وجود داشته باشد، دزدگیر خودرو به صدا در می‌آید و مالک خودرو را از حادثه ای که در جریان است آگاه می‌کند.

معمولاً از سنسورهای ولتاژ در دزدگیرهای اولیه خودرو استفاده می شود. این سنسورها زمانی فعال می شوند که ولتاژ خودرو به طور ناگهانی کاهش یابد. هنگامی که چراغ ها روشن می شوند یا درها باز می شوند، ولتاژ کاهش می یابد. همچنین می‌توانید یک دکمه را فشار دهید و دزدگیر خودرو را به صورت دستی بچرخانید. این ویژگی زمانی که به دنبال خودرویی در یک پارکینگ بزرگ هستید واقعا مفید است.

دزدگیر خودرو بعد از چه مدت خاموش می شود

از آنجایی که نمی دانید که دزدگیر ماشین تا چه مدت خاموش می شود، پاسخ بسته به خانه ی شما است که در آن زندگی می کنید، زمان ممکن است متفاوت باشد. اکنون در اکثر شهرها قوانینی وجود دارد که به آنها نیاز است که هم دزدگیر ماشین و هم خانه به طور خودکار پس از یک دوره زمانی مشخص، مثلاً 5 یا 10 دقیقه پس از شروع به صدا درآوردن، خاموش شوند. اگر زنگ هشدار خاموش نشود، صاحب خانه می تواند جریمه شود.

اما دزدگیر خودرو تا چه زمانی به خودی خود خاموش می شود؟ دزدگیر خودرو نسبت به سال های قبل تغییر کرده است. به نظر می رسد آنها در حال حاضر هوشمندتر هستند که سریع خاموش شوند. اما در گذشته، دزدگیر خودرو می‌توانست برای یک روز یا حتی تا زمانی که مالک آن را خاموش کند، صدا دهند. همه این موقعیت های بالقوه ممکن است اتفاق بیفتد. معمولا دزدگیر خودرو بعد از مدت 20 دقیقه خاموش می شود. اما اگر دزدگیر خودروی شما همچنان روشن می ماند یا بعد از 20 دقیقه به‌طور خودکار خاموش نمی‌شود، می‌تواند باعث ایجاد مزاحمت برای همسایگان شما شود. برای جلوگیری از این امر باید: سیستم دزدگیر را توسط یک مهندس دزدگیر ماهر سرویس و تعمیر کنید.

اگر دزدگیر خودروی همسایه‌تان بعد از 10 دقیقه خاموش نشد چه باید کرد؟

شما از قبل می دانید که دزدگیر ماشین بعد از چه مدت خاموش می شود. بنابراین اگر با ماشین همسایه روبرو هستید، زنگ هشدار حتی بعد از 10، 20 یا 30 دقیقه به صدا در می آید. کارهای کمی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از آن انجام دهید.

اول از همه، می توانید با پلیس تماس بگیرید. پلیس یک توزیع کننده غیر اضطراری دارد.ساده ترین راه این است که فقط از Google Maps برای پیدا کردن یک اداره پلیس محلی استفاده کنید و با آن شماره تماس بگیرید. آدرس و شماره تلفن و پلاک ماشین را می گیرند. ممکن است یک نفر را هم بفرستند بیرون. وقتی ماشین پلیس به آنجا می‌رسد، می‌توانند پلاک‌ها را خوانده و با فرد تماس بگیرند.

هنگامی که یک کلید کار نمی کند، حتی اگر دکمه را فشار ندهید، سیگنال اشتباه به مرکز خودرو ارسال می شود. از آنجایی که زمانی که انتظار نمی رود، دزدگیر ماشین شروع به کار می کند. فقط با تعویض باتری های جا کلیدی می توانید مشکل را برطرف کنید. ریست کردن دستگاه نیز راهی برای رفع مشکل است.

باتری بدون شارژ

اگر باتری شارژی نداشته باشد، دزدگیر خودرو می تواند بدون دلیل خاموش شود. بسیاری از دارندگان وسایل نقلیه نمی دانند که دزدگیرها اهداف دیگری جز هشدار دادن به آنها در مورد سرقت یا تصادف دارند. این ویژگی همچنین برای هشدار به مالکان خودرو از مشکلات دیگر استفاده می شود.

باطری ماشین برق ندارد، دزدگیر خاموش می شود. باطری ماشین خالی می شود و آلارم بی صدا می شود. استفاده از ولت متر برای بررسی اینکه آیا ماشین شما باتری ضعیفی دارد یا خیر مفید است. شما دلیل خاموش شدن دزدگیر خودرو را تشخیص خواهید داد. اگر سطح شارژ از 12.6 ولت بالاتر نمی رود، باید یک باتری جدید تهیه کنید.

خاموش شدن باتری نیز دلیلی برای خاموش شدن دزدگیر خودرو است. تعویض باتری بسیار آسان است. اگر این موضوع را جدی نگیرید، ممکن است زمانی که نیاز به رفتن به جایی دارید، خودروی شما متوقف شود. اگر باتری تازه ای بخرید، برخی از فروشگاه ها ممکن است خدمات تحویل ارائه دهند. در شرایط اضطراری، این سرویس بسیار مفید است.

می‌توانید خودروی خود را به یک مرکز خدمات ببرید که در آنجا متخصص می‌تواند به شما کمک کند که چگونه باتری خراب را تعویض کنید.

نتیجه گیری

در خودروهای مدرن، دزدگیر ممکن است برای 5-20 دقیقه به صدا درآید و این بستگی به قانون مکانی دارد که در آن زندگی می کنید. اگر در کنار همسایه‌ای زندگی می‌کنید که ماشینی دارد که شب‌ها زنگ هشدارش روشن می شود، می‌توانید چندین روش بالا را برای متوقف کردن آن امتحان کنید. اگر نمی توانید با همسایه تماس بگیرید، با پلیس تماس بگیرید زیرا این انتخاب مطمئنی است که به شما کمک می کند فوراً آن را متوقف کنید. گاهی اوقات زنگ ماشین به خاطر دزد نیست. یک مشکل احتمالی وجود دارد که ماشین خراب، زنگ زده یا باتری آن تمام شده است.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

آیا ورودی هوای سرد واقعاً کار ساز است؟

◍ برخی از رانندگان در مورد اینکه آیا ورودی هوای سرد عملکرد خودرو را بهبود می بخشد یا خیر، تردید […]

نحوه تعویض پایانه های باتری در 7 مرحله ساده

☆ باتری ها جزء ضروری هر خودرو هستند و پایانه های باتری به عنوان پل بین باتری و شارژر باتری […]

بهترین چراغ های جلو برای رانندگی در شب

✔ رانندگی با نور کم و یا بدون نور مشکل است حتی باتجربه‌ترین راننده‌ها نیز در جاده‌ای که هیچ منبع […]

دیفرانسیل جوش داده شده چیست؟

♥♥ بنابراین، برای کسی که به دریفت علاقه دارد، همه آنها به خوبی هدف دیفرانسیل جوش داده شده را درک […]

چه مدت می توانید با لاستیک وصله شده رانندگی کنید؟

✍ مسیر زندگی پر از شگفتی است و همینطور جاده هایی که در شهرها و حومه شهرها طی می کنید. […]

آیا باید ماشین جدید را واکس بزنید؟

✎ گیج کننده ترین سوال برای صاحبان خودروهای جدید این است که “آیا ماشین جدید را واکس بزنیم یا نه”. […]

4 علت اصلی لرزش فرمان

♣ از لرزش فرمان هنگام رانندگی اذیت می شوید؟ این یکی از رایج ترین مشکلاتی است که رانندگان از آن […]

تعویض دنده بدون کلاچ – چگونه در ماشین دستی کار می کند؟

◈باید بدانید که کلاچ چه نقشی حیاتی در عملکرد گیربکس دستی ایفا می کند. عملکرد آن کمک به تعویض دنده […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه