‹ 5 علت معمولی گرم شدن بیش از حد موتور و بررسی این مشکلات ›

5 علت معمولی گرم شدن بیش از حد موتور

  • 21 تیر 1402
  • 0 نظر
  • admin

◈ گرمای بیش از حد موتور می تواند نشان دهنده چندین مشکل از جمله مسدود شدن رادیاتور، ترک خوردگی سیستم خنک کننده، خرابی پمپ آب یا ترموستات خراب باشد. بیشتر موتورهای خودرو بین برد 195 درجه فارنهایت تا 220 درجه فارنهایت کار می کنند. هر گونه نقص در این اجزا می تواند باعث شود که این دما از حد معمول بالاتر برود و منجر به گرم شدن بیش از حد ماشین شما شود. ،ما در اینجا دلایل رایج داغ شدن بیش از حد موتور، مشکلات داغ شدن بیش از حد موتور، آنچه هنگام گرم شدن بیش از حد موتور اتفاق می افتد و نحوه مقابله با آنها را به شما نشان خواهیم داد.

مشکلات داغ شدن بیش از حد موتور

به طور معمول، موتور خودرو در پنج تا هفت سال اول نیاز به سرویس دارد. با این وجود، موتور در برخی خودروها می تواند بیش از 10 سال بدون هیچ مشکلی کار کند. با این حال، برای محافظت از موتور ماشین خود، نگهداری از آن بسیار مهم است. با انجام این کار، لازم نیست نگران تعویض یا کار منظم موتور خودرو باشید. اگرچه یک موتور خودرو با طول عمر طولانی تولید می شود، اما نمی تواند دمای بسیار بالا را برای مدت طولانی تحمل کند.

  چه مدت طول می کشد تا دزدگیر خودرو متوقف شود؟

در چنین شرایطی، موتور خودرو از کار می افتد، علاوه بر این، درزگیرها و واشرها در هنگام قرار گرفتن در معرض دمای بالا که نمی توانند آن را تحمل کنند، آسیب جدی می بینند. در همه موارد، گرمای بیش از حد می تواند به شدت به ماشین آسیب برساند و نمی توانید کاری برای تعمیر آن انجام دهید. بنابراین به همین دلیل است که دانستن دلایل داغ شدن بیش از حد موتور و نحوه برخورد با چنین شرایطی بسیار مهم است.

دلایل رایج داغ شدن بیش از حد موتور

1.نشتی در سیستم خنک کننده

هوایی که از طریق نشتی وارد سیستم می شود یکی از دلایل احتمالی گرم شدن بیش از حد موتور است. مایع خنک کننده از طریق سوراخ می چکد و فضایی را برای مکش هوا ایجاد می کند. هوا شکل حباب بزرگی به نام قفل هوا را به خود می گیرد و قسمت بالایی سیستم را اشغال می کند. مایع خنک کننده نمی تواند آن را فشار دهد تا به موتور برسد و باعث گرم شدن بیش از حد می شود.

2.خنک کننده متراکم

این یک مشکل آزاردهنده در هوای سرد است، به خصوص در مکان هایی که دما به زیر نقطه انجماد می رسد. اگر مایع خنک‌کننده باکیفیت نباشد، می‌تواند متمرکز شده و باعث انسداد شود. چنین شرایطی منجر به داغ شدن بیش از حد موتور و آسیب به رادیاتور می شود.

3.انسداد در گردش مایع خنک کننده

می تواند همان علائم خنک کننده متراکم شده را ایجاد کند. گاهی اوقات، یک ترموستات معیوب، رسوبات معدنی یا یک جسم خارجی می تواند مانع از جریان مایع در رادیاتور برای پخش گرما شود.

4.سطح پایین روغن

روغن موتور خود به فرآیند خنک سازی کمک می کند و از ایجاد گرمای بیش از حد جلوگیری می کند. در واقع روغن 75 تا 80 درصد گرمای استفاده نشده موتور را از بین می برد. همچنین قسمت های مختلف را به درستی روغن کاری می کند و اصطکاک و گرمای بیش از حد بعدی را کاهش می دهد.

5.پمپ آب خراب

این یکی از شایع ترین دلایل گرم شدن بیش از حد موتور است. این جزء است که به طور فعال در حفظ گردش مایع خنک کننده شرکت می کند. ممکن است به مرور زمان فرسوده یا بشکند و منجر به آسیب دیدن پروانه شود که دیگر نمی چرخد.

هشدار هایی برای جستجو در هنگام داغ شدن بیش از حد ماشین

در اینجا سه هشدار رایج برای گرم شدن بیش از حد خودرو وجود دارد که باید بررسی کنید:

1.هشدارهای داشبورد

داشبورد می تواند زمانی که ماشین شما بیش از حد گرم می شود به شما هشدار دهد زیرا نشانگر دمای داشبورد شروع به افزایش می کند. اکثر رانندگان اغلب سیگنال های هشدار داده شده توسط داشبورد را نادیده می گیرند، با این حال آنها بسیار مهم هستند.

داشبورد فقط زمانی که ترموستات ماشین خراب است به شما هشدار نمی دهد، در بقیه موارد این کار را می کند. علاوه بر آن، در مدل های اخیر خودرو، اگر خودرو شروع به گرم شدن بیش از حد کند، یک چراغ نقص عملکرد روشن می شود تا راننده آن را مطلع کند.

2.بخار یا دود

هر زمان که متوجه شدید بخار یا دود از زیر کاپوت ماشینتان بلند می شود، اولین کاری که باید انجام دهید این است که فورا ماشین خود را متوقف کنید. ظاهر شدن بخار یا دود زیر کاپوت در هر صورت نشانه ی خوبی نیست. این می تواند چیزهای دیگری را نیز نشان دهد، مانند نشت روغن در حال سوختن در موتور یا داغ شدن بیش از حد ماشین. در این صورت باید موتور خودروی خود را توسط مکانیک ماهر بررسی کنید تا از آسیب بیشتر جلوگیری شود.

3.خروج هوای گرم از تهویه مطبوع

اگرچه هوای گرم کولر خودرو نشان نمی‌دهد که خودرو فوراً داغ می‌شود، به احتمال زیاد گرمای بیش از حد خودرو به زودی اتفاق می‌افتد. قرار دادن مایع خنک کننده در خودرو کاری است که می توانید برای مقابله با این مشکل انجام دهید.

نحوه عیب یابی علل گرم شدن بیش از حد خودرو

همانطور که قبلاً در مورد مسائلی که باعث گرم شدن بیش از حد موتور می شوند می دانید در صورت بروز نقص دما کجا را باید بررسی کنید:

.سیستم خنک کننده

.سطح روغن موتور

.رادیاتور

.ترموستات

.پمپ آب

هر مشکلی با این چیزها اغلب مشکل گرما را به وجود می آورد. اقداماتی که می توانید انجام دهید عبارتند از:

1.سیستم خنک کننده را زمانی که کثیف است یا در زمانی که سازنده توصیه می کند شستشو دهید

2.ساختار خنک کننده را از نظر نشتی یا هر عیب دیگری بررسی کنید

3.مخزن را پر کنید یا روغن را به طور منظم تعویض کنید

4.رادیاتور، ترموستات و پمپ آب را برای هر گونه آسیب بررسی کنید

اگر اطلاعات کافی ندارید، اجازه دهید یک تکنسین با تجربه خودرو شما را بررسی کند. حتی اگر برای یک بار بیش از حد گرم شود، باید آن را بررسی و تعمیر کنید.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

آیا ورودی هوای سرد واقعاً کار ساز است؟

◍ برخی از رانندگان در مورد اینکه آیا ورودی هوای سرد عملکرد خودرو را بهبود می بخشد یا خیر، تردید […]

نحوه تعویض پایانه های باتری در 7 مرحله ساده

☆ باتری ها جزء ضروری هر خودرو هستند و پایانه های باتری به عنوان پل بین باتری و شارژر باتری […]

بهترین چراغ های جلو برای رانندگی در شب

✔ رانندگی با نور کم و یا بدون نور مشکل است حتی باتجربه‌ترین راننده‌ها نیز در جاده‌ای که هیچ منبع […]

دیفرانسیل جوش داده شده چیست؟

♥♥ بنابراین، برای کسی که به دریفت علاقه دارد، همه آنها به خوبی هدف دیفرانسیل جوش داده شده را درک […]

چه مدت می توانید با لاستیک وصله شده رانندگی کنید؟

✍ مسیر زندگی پر از شگفتی است و همینطور جاده هایی که در شهرها و حومه شهرها طی می کنید. […]

آیا باید ماشین جدید را واکس بزنید؟

✎ گیج کننده ترین سوال برای صاحبان خودروهای جدید این است که “آیا ماشین جدید را واکس بزنیم یا نه”. […]

4 علت اصلی لرزش فرمان

♣ از لرزش فرمان هنگام رانندگی اذیت می شوید؟ این یکی از رایج ترین مشکلاتی است که رانندگان از آن […]

تعویض دنده بدون کلاچ – چگونه در ماشین دستی کار می کند؟

◈باید بدانید که کلاچ چه نقشی حیاتی در عملکرد گیربکس دستی ایفا می کند. عملکرد آن کمک به تعویض دنده […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه